Több, mint 30 éve nem gyártják a Kelet-Németországból származó háromhengeres, kétütemű járgányt. Míg annak idején rengeteg Wartburg futott az utakon, addig ma már igen ritkán látni egy-egy példányát. Ez adta az ötletet négy évvel ezelőtt a főszerevező, Márta Károlynak, hogy a veteránautós találkozók mintájára megrendezze a wartburgosok találkozóját. Az elhatározást tett követte, a rendezvényre évről évre egyre több Wartburgos jött el, így az idei találkozón megjelent 102 Wartburgnak és gazdáiknak köszönhetően sikerült a rekord is, a teljesítmény bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe.

Az első modell 1898-ban készült. A ma ismert 353-as változat 1966-ban jelent meg. Nagy karosszériája és belső tere van, a csomagtartója pedig nagy kocka alakú Fotó: Bors

Volt a típusok között 311- es, 312-es „púpos” kis- és nagy kerekű, ’62 – ’64-es évjáratú kocsi, a ’70-es, ’80-as évekből itt voltak a kombik, de képviseltették magukat a ’90-es évek négyüteműi is Fotó: Bors

Madari Róbert és Márta Károly szervezők, valamint a Guiness-rekordot hitelesítő Sebestyén István Fotó: Bors

A legidősebb járgány a 60 éves, 1962- es Wartburg volt, aminek a tulajdonosa is 70 feletti, míg a legfiatalabb résztvevő kilenc éves volt, aki az apukája megmaradt Wartburg alkatrészeit árulta, hogy az összegyűjtött pénzből egyszer saját Wartburgja lehessen.

Az immár Guniess-rekordot is bezsebelő találkozó az autók mellett az emberekről szól, egy-egy ilyen alkalommal barátságok születnek Fotó: Bors

 

Márta Károly szervező Wartburgjai: 353-as mindkettő. A kék színű egy elöl hűtős, az okker színű pedig egy hátul hűtős típus Fotó: Bors

 

A Wartburg 90–110 km/óránál érzi magát a legjobban, de akár 150-nel is lehet vele menni. A tankoláskor az 1:50-es keverék olaj betöltése szükséges Fotó: Bors