A Metropol korábban beszámolt róla, hogy a BKK bejelentette, leszerelik az automatáik egy részét. Az indoklásuk szerin, „a városban vannak olyan helyszínek is, ahol egyszerre több készülék üzemel egymás mellett”, illetve „korszerű vezérlőegységeket, stabilabbá hálózati működést, nagyobb sebességű adatátvitelt és mobilos QR-kódolvasást” is ígérnek. Ezen kívül a mobilos és az online jegyvásárlást szorgalmazzák a jövőben.

Korábban már több jegyárusító helyet bezártak hasonló indokok miatt (Fotó: Metropol/Nagy Zoltán)

Lapunk újságírói több automatánál is jártak, ahol megkérdezték a járókelőket arról, hogy mit szólnak a BKK új fejlesztéséhez:

Vivien: Havi szinten használom az automatákat. Gyakran az automaták fele nem működik, vagy csak kártyával lehet fizetni. Nekem, amikor a Puskásnál próbálok bérletet venni, általában az egyik minimum rossz, vagy csak kártyával tudnék fizetni. Ilyenkor vagy jegypénztárt kell keresnem, vagy átmegyek egy másik helyre, és emiatt volt már olyan is, hogy bliccelnem is kellett.

Flóra: Én ritkán járok fel Budapestre, mert Egerben élek, de biztos vagyok benne, hogy fennakadást fog okozni, ha kevesebb automata lesz elhelyezve. Nagy problémám amúgy nem volt még velük.

Marian: Mindenképpen meg fogjuk érezni, mert szerintem már most is kevés van az utcákon. Többször volt olyan, hogy nehezen találtunk automatát, mivel szerintem inkább csomópontokon vannak kihelyezve. Mi ritkábban vásárolunk jegyet, de amikor veszünk, akkor direkt többet, hogy legközelebb biztosan legyen nálunk, ha nem találnánk egy gépet sem.

Egy fotó az egyik olyan automatáról, ami éppen semmilyen készpénzt nem fogad el (Fotó: Metropol/Nagy Zoltán)

Hétköznapi tapasztalatok: rengeteg a baj az automatákkal

A BKK-automatákkal kapcsolatos hétköznapi problémákról több olvasónk, illetve a szerkesztőség tagjai is elmeséltek egy-egy történetet. Sokan a szörnyű élményeiket Vitézy Dávid az üggyel kapcsolatos posztja alatt osztották meg.

Petra: Nekem sokszor az volt a problémám, hogy nem működött az érintőképernyő. Mivel diákjegyet szoktam venni, ezért a diákigazolványomon szereplő számot mindig be kellett írnom. Ez vagy egyáltalán nem is sikerül, vagy 10 percnél és tovább tart.

Dia: Egyik kedvenc reggelem az volt, amikor sehol nem sikerült bérletet vennem és végül bliccelnem kellett. Nem gondolkoztam előre, és már az utcán jutott eszembe, hogy lejárt az előző havi bérletem. Kártyát nem vittem magammal, csak egy 10 ezres volt nálam. Legalább 3-4 automatánál próbálkoztam, de mindegyik vagy csak kártyát, vagy csak kis címletű készpénz fogadott el.

Zsófi: Azért nem szeretem a jegykiadó automatákat, mert szinte sose használhatók. Legutóbbi alkalommal is üzemen kívül voltak. A Rákóczi téren emiatt nem tudtam felszállni a 4-es metróra, el kellett utazzak a Blahára villamossal, jegy nélkül, mert legközelebb ott volt pénztár és egy másik automata. Jól el is késtem a munkahelyemről.

Lívia: Csökkent a parkolóórák száma, csökkent a szemeteskukák száma, most csökken a jegyautomaták száma, csökkent az autósávok száma, mi jöhet még?? A buszoknál első ajtós felszállást vezetnek be, a mobiljegyhez viszont kell leolvasó, erre lenne pénz, az automatákra pedig nem?? Nem is ők üzemeltetnék, akkor miért szerelik le őket???

Gábor: Alapvetően elhibázottnak tartom a BKK döntését, még akkor is, ha a mobiljegy feltörekvőben van. Sokaknak lesz ez kellemetlen, különösen úgy, hogy sok automata nem is működik (egyébként ez a MÁV automatáira is igaz). Szerintem inkább több, mint kevesebb automata kellene. Meg persze több ellenőrzés.

Áron: Gondolom, spórolnak a két éve beígért ingyen bérletre, a 14 éven aluliaknak. Jók a kommentek. Annyira tetszik, hogy ezt IS meg tudják egyesek magyarázni csak nehogy csúnyát mondjuk Gerire meg a 247 tanácsadójára, valamint a magasan kvalifikált városvezetési munkájukról – bár ezzel nem degradálnám a szó fogalmát.