Van, aki zenés estekkel, más új étlappal próbálja ismét megtölteni vendéglátóhelyeit, azonban egy dologban mindenki egyetértett: most minden forintért meg kell küzdeni.
Nagy károkat okozott a vendéglátósoknál a pandémia okozta holtidő. Egytől egyig mindenkinek meg kellet húzni a „nadrágszíjat”, azonban az oltási program sikerességének és az enyhítéseknek köszönhetően végre újra kikerülhetett az ajtókra a nyitva tábla.
A Metropol most feltérképezte a főváros éttermeit, pubjait, hogy milyen praktikákkal próbálják visszacsalogatni régen látott vendégeiket a szolgáltatók. A megkérdezettek nagyon várták már a nyitást, azonban az élelmiszerárak emelkedése és a mögöttünk hagyott időszak nyomai az étel- és itallapokon is visszaköszönnek majd.
– Nagyon nehéz időszak van mögöttünk – kezdte lapunknak Joci, aki az egyik, az Erzsébet körúton található Négyes-Hatos Söröző üzletvezetője. Hozzátette: lassú fellendülésre számítok, az a tapasztalat, hogy az embereknek jóval kevesebb a pénzük. A múlt szombati nyitás nálunk egy átlagos hétvégi forgalomnak számított, de azóta alig vannak. Mindent megteszünk, hogy hasonló színvonalon szolgáljuk ki vendégeinket. Sajnos a vendégkörünk korosztálya csak elvétve kapott még oltást, az idősebbek meg óvatosabbak, hiszen a járvány még nem múlt el – mondta az üzletvezető, aki jelenleg másodmagával és a napokban felvett új kollégával bonyolítja le a mostani kis forgalmat. De változás nem csak a személyzetben történt. – Az árak minden téren emelkedtek, így reagálva mi is egy egységes 10 százalékos áremelést hajtottunk végre – mondta Joci.
A pubok és sörözők mellett lapunk talált egy ikonikus, közel 25 éve működő kifőzdét, ahol nagyon várták már a 4 millió beoltott személyt, hiszen az utca kialakítása miatt a vendéglátóhelyen nincs terasz, csak beltér. – Óriási takarítás és készülődés folyt egész héten, nagyon várjuk már a vendégeket – jelentette ki Róbert, a Frici Papa kifőzdéjének üzletvezetője. Majd folytatta. – Új étlapokkal készülünk vendégeinknek, sajnos a kiesést nem tudjuk kompenzálni, de a nyersanyagok emelkedése miatt mi is egy 10 százalékos áremelkedés hajtottunk végre. Az étlap választéka nem változott, ugyanúgy maradunk a megszokott finom, magyaros ételeknél. A holtidőszakban házhoz szállítást is végeztünk, kisebb-nagyobb sikerrel. A bezárásokkal nagyon széles lett a piac a házhoz szállítások terén, rengetegen éltek ezzel a lehetőséggel, így a bevételek elmaradtak a várttól. A kifőzdébe csak vakcinaigazolvánnyal lehet betérni, amit a személyzet fog ellenőrizni.
A belváros másik felén, a Gisell Bisztróban több praktikát is bevetnek a vendégek visszacsalogatására. – Kvízjátékokat és heti kétszer élő zenés estet is tervezünk – mondta Orsolya, a bisztró üzletvezetője. Hozzátette: nekünk korábban nagy számú külföldi vendégkörünk volt, akikkel egy darabig biztosan nem számolhatunk, így a magyar vendégeket kell becsábítanunk. Bízom benne, hogy ezekkel a pluszprogramokkal nőhet a forgalmunk – bizakodott az üzletvezető, aki azt is elárulta, hogy nem volt náluk házhoz szállítás, így nagyon várták már, hogy nyithassanak.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre