Bár Amerikából indult a szokás, ma már hazánkban is milliókat mozgat meg a Black Friday, vagyis a Fekete Péntek. Ezen a napon az üzletek hatalmas leárazásokkal csábítják a vevőket.

Az eddigi trendeknek megfelelően idén is rendkívül keresettek lehetnek a műszaki termékek, azon belül is a háztartási kisgépek, televíziók és hűtőszekrények, valamint a koronavírus-járványt megelőzően ismét a vásárlási élmezőnybe kerülhetnek pénteken a ruhaneműk és a divatcikkek is egyaránt.

Ami viszont egészen új tétel lesz várhatóan a keresleti toplistán, az általánosságban az élelmiszer. Az infláció hatására az emberek az üzletekben és online vásárlás során is a legkedvezőbb ár-érték arányú termékeket keresik, a Black Friday- en pedig a spórolási szándék nyomán még inkább tetten érhető lesz ez a tendencia.

Továbbra is az elektronikai eszközök az egyik legkeresettebbek. Fotó: Shutterstock

„Az időszakos akciók egyáltalán nem számítanak újdonságnak a piacon, hiszen folyamatosan jelennek meg az újabbnál újabb kedvezmények” – árulta el Csikós Zsolt, a 100 százalékban magyar tulajdonban lévő a Cooponline.hu webáruház ügyvezetője.

„Ebben a gazdasági helyzetben a piac megköveteli, hogy kiemelt akciókat, törzsvásárlói kedvezményeket biztosítsunk. Szinte követelmény, hogy valami extrát kapjanak a vásárlók, különösen a Black Friday időszakában. Ilyenkor azokra a termékekre csapnak le tömegesen az emberek, melyek töredékáron megkaphatók. Egyes élelmiszereknél akár 60 százalékos kedvezménnyel is találkozhatnak a vásárlók„ – tette hozzá.

A várakozások szerint a fekete pénteki akciókban jelentős lesz az online kiskereskedelem jelenléte az élelmiszerek tekintetében is. Az interneten olyan előnyökre tehetnek szert ugyanis a vásárlók, mely offline nem érhető el. A legnépszerűbb termékkategóriák olyan konyhai termékek lehetnek, mint például a kávék, tészták, fűszerek, melyekhez az összevont kedvezményeknek köszönhetően jóval olcsóbban tudnak majd hozzájutni a fogyasztók.