A Közlekedési Múzeum több mint száz kiemelt értékű jármű és jelentős mennyiségű további műtárgy (modellek, egyenruhák, térképek stb.) restaurálásával és beszerzésével újítja meg gyűjteményét. Az új múzeum helyszínéül az intézmény olyan területet keresett, amely kötődik a járművek múltjához és közlekedési csomóponton, jól megközelíthető helyen fekszik. Az Északi Járműjavító az 1-es, a 28-as, a 28A és a 62-es villamossal, valamint a 9-es autóbusszal is kényelmesen megközelíthető, és új vasúti megálló is épül itt.

Az új Közlekedési Múzeum terveinek elkészítésére 2019-ben a szakmai zsűri egyhangú döntéssel a New York-i Diller Scofidio + Renfro sztárépítészirodát és magyar partnerét, az Ybl-díjas Noll Tamás vezette M-Teampannon építészirodát választotta ki. A tervezés zajlik, 2021 végén megkezdődik az építési engedélyezés, és 2022 végére a kiviteli tervek is rendelkezésre állnak majd. Addig a látogatók az ideiglenes kiállítást, a tárlat egy részét tekinthetik meg. Alább egy kis ízelítő a múzeum kincseiből.

 

Az Északi Járműjavító történetét is bemutatják és azt is, milyen lesz az új Közlekedési Múzeum és a szintén megújuló környék Fotó: Metropol/Máté Krisztián

 

A legnépszerűbb hazai gőzmozdony, a MÁV 424-es ereje és mérete miatt a Bivaly becenevet kapta. Legelső példánya 1998-tól 2016-ig a Közlekedési Múzeum városligeti épülete előtt állt Fotó: Metropol/Máté Krisztián

 

A MÁV 242-es gőzmozdonyát Szellemnek vagy Koporsónak is szokták becézni. Ő a hazai rekorder: 161 km/h sebességet is képes volt kicsiholni magából Fotó: Metropol/Máté Krisztián

 

A teljes egészében magyar gyártású gyorssínautóbusz-sorozat minden tagját a magyar történelem jelentős alakjairól nevezték el, ez a széria az Árpád nevet kapta. A sínbusz Budapest és Bécs között közlekedett, az utat 2 óra 58 perc alatt tette meg az 1930-as években Fotó: Metropol/Máté Krisztián

 

Az Északi Járműjavító 1867 és 2009 között az ország legjelentősebb vasúti járműjavító bázisa volt. A Kőbányai út környéke már a századfordulóra a hazai ipar és a vasút fejlődésének egyik legnagyobb központja lett Fotó: Metropol/Máté Krisztián

 

A VMN-kocsi belülről – egy igazi fapados Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

 

Egy gőzmozdony vezetőállása, a kép közepén a kazán maga látható. A mozdonyvezető és a fűtő tartózkodott mellette, utóbbi lapátolta bele a szenet Fotó: Metropol/Máté Krisztián