RETRO RÁDIÓ

Hatalmas eredmény: 2021-ben is őrzi piacvezető pozícióját a TV2





A TV2 erősen indította az évet: januárban az RTL Klubbal szemben a legnagyobb előnyt az egész napot vizsgálva a teljes lakosság körében sikerült elérni, mivel a TV2 csatornát átlagosan a 4 éves vagy annál idősebb nézők 11,6%-a választotta, addig az RTL Klubot 3,5 százalékponttal kevesebben, 8,1%, de a másik két fontos célcsoportban is a TV2 lett a piacvezető az év első hónapjában. A január hétköznap esti főműsoridős (18:00-22:59) nézettségi versenye is kiemelkedő eredményeket hozott, hiszen átlag nézői részesedést tekintve vitathatatlanul a TV2 nyert mindhárom kiemelt korcsoportban. TV2 31 estéből 18-at nyert meg a 18-49 évesek körében (Főműsoridő: 18:00-22:59).



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.02.04.
piacvezető

A TV2 Csoport erősen indított 2021-ben, így januárban a csatornák versenyében a TV2 lett a legnézettebb csatorna mind a három fő korcsoportban (A18-59, A18-49, A4+).* A győzelem megkérdőjelezhetetlen, hiszen a teljes napot tekintve a 18-59 évesek körében a TV2 9,4 százalékos nézői részesedést tudhatott magáénak, míg fő konkurense, az RTL Klub 1,1 százalékponttal lemaradva, 8,3 százalékot ért el. A 18-49 évesek körében is hasonlóan alakult a verseny: az első helyen végzett TV2 csatorna a nézők 9,6 százalékát nyerte meg magának, míg az RTL Klub csupán 8,0 százalékot zsebelhetett be. Januárban csoportszinten az átlag nézői részesedést tekintve a teljes napon a 18-59 éves nézők 23,7 százaléka, a 18-49 éves nézők 23,3 százaléka választotta a TV2 Csoport valamelyik csatornáját, míg az RTL Magyarország portfóliójának nézői részesedése mind a két korcsoport esetén csupán 20,9 százalék volt.

Januárban a TV2 hétköznap esti főműsoridős (18:00-22:59) győzelme is vitathatatlan a három kiemelt korcsoportban, hiszen átlagosan a 18-59 éves nézők 13,9 százaléka, a 18-49 éves nézők 14,5 százaléka és a 4 éves vagy annál idősebb nézők 16,1 százaléka a TV2-t választotta, szemben az RTL Klubot azonos sorrendben 13,7 százalék, 13,0 százalék és 13,4 százalék.

Persze a sikerhez minőségi és szórakoztató tartalomra is szükség volt, amellyel már 2020 végén megismerkedhettek a nézők, és a jó fogadtatást egy sikeres január követte. December utolsó hetén kirobbanó sikerrel debütált a TV2 új napi sorozata, a Doktor Balaton, amely januárban a stabil nézői bázisnak köszönhetően napról napra hozta a tőle elvárt nézői részesedését. Így az egész hónap átlagát tekintve – nem sokkal lemaradva a fő konkurens csatorna azonos idősávjától – a 18-59 éves nézők 13,6 százalékát, a 18-49 éves nézők 13,2 százalékát ültette le naponta a képernyők elé.

A december végi premier után a januári hétköznap estéken az Exatlon Hungary harmadik évada lett az idősávja legnézettebb műsora, és az átlag közönségarányt tekintve is magasan nyert, hiszen a 18-59 éves nézők 14,7 százaléka, míg a 18-49 éves nézők 16,2 százaléka választotta a sport reality-t esti szórakozásként. Ezzel az eredménnyel a TV2 műsora messze felülmúlta mind a két korcsoportban az RTL Klub azonos idősávját, ami azonos sorrendben csupán 11,4 és 10,8 százalékos közönségarányt jelentett. A műsor erőssége a fiatalokban rejlik, hiszen azon túl, hogy átlagosan majdnem minden negyedik 4 és 17 év közötti néző, azaz a korcsoport 23,7 százaléka az Exatlon mellett tette le a voksát, a 18-59-es korcsoportban erősen domináló 18-29 évesek körében 19,1 százalékos közönségarányt, és a 30-39 évesek körében pedig 18,7 százalékos közönségarányt ért el.

Fotó: TV2

Januárban még a hétvége tekintetében is tartogatott izgalmakat a TV2 csatorna, mivel a 2020. november 22-től vasárnap esténként műsorra kerülő Nicsak, ki vagyok – A Rejtélyek színpada című showműsor a végéhez ért. A döntő 2021. január 10-én közel 1 milliós nézettséget ért el a teljes lakosság esetén (918 ezer), és emellett magas, 17,6 százalékos közönségarányt hozott a 18-59 éves nézők körében, ezzel pedig 7,8 százalékponttal felülmúlva az RTL Klub csatorna azonos idősávját (9,8%) ebben a korcsoportban.

Fotó: TV2

A TV2 hétköznap reggeli műsorai is jól indították az évet, januárban átlagosan kétszer annyi 18-59 éves néző választotta a Mokkát és a Mokkacinot, mint az RTL Klub azonos idősávját. A Mokka 14,4 százalékos közönségarányt, a Mokkacino pedig 9,2 százalékos közönségarányt ért el, míg a konkurens csatorna idősávja ebben a sorrendben 7,0 és 3,7 százalékos részesedéshez jutott csupán. Sokan választották az esti hírműsorokat is: januárban átlagosan a Tényeket a 18-59 éves nézők 14,3 százaléka, a Tények Pluszt pedig 11,5 százaléka választotta.





Ezeket olvastad már?
Igazoltan lóghatnak ma az iskolából a tinilányok, mutatjuk a részleteket

Igazoltan lóghatnak ma az iskolából a tinilányok, mutatjuk a részleteket

Kiadták a riasztást, záporral és széllel érkezik a melegedés

Kiadták a riasztást, záporral és széllel érkezik a melegedés

Szétesett a ferencvárosi baloldal: Baranyi gyengén muzsikál, Gegesy és Gyurákovics között dől el a választás?

Szétesett a ferencvárosi baloldal: Baranyi gyengén muzsikál, Gegesy és Gyurákovics között dől el a választás?

Eltitkolta, hogy megharapta egy kutya: két hónappal később belehalt a kislány

Eltitkolta, hogy megharapta egy kutya: két hónappal később belehalt a kislány

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás