A V0 vasútvonal egy a jövőben megépítendő, Nagy-Budapestet elkerülő vasútvonal. Megépítését már évtizedek óta tervezik. Jelenleg az építkezést bizonytalan időre elhalasztották.
Csütörtökön tartja a Fővárosi Közgyűlés a májusi ülését. A legfontosabb városfejlesztési napirendi pont a Budai Fonódó villamoshálózat folytatásának ügye lesz: 7 hónap után végre kiadhatja a szükséges engedélyeket a Fővárosi Önkormányzat. A villamos nyomvonala meghosszabbítása a Szent Gellért tér metróállomástól a Műegyetem és az ELTE előtt a Duna-parton haladna el az Infopark és a Kopaszi gát térségéig. Így a Deák Ferenc térről és Óbuda felől érkező villamosok végállomása a Budafoki útnál lenne. A tervekkel kapcsolatban korábban vita alakult ki Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója és a főpolgármester között, aki kifogásolta, hogy nincs elég fa a vonalak mentén. Válaszában Vitézy rávilágított: ahol nincs fa, ott pont a fővárosi cégek nem engedélyezték azt, üzemeltetési problémák miatt.
A közgyűlés napirendi pontjai között szerepel még a nagytétényi Duna-part helyi jelentőségű védett természeti területté nyilvánítása, a BKK Zrt. feladatellátási és közszolgáltatási feladatai, és a cég 2022. évi éves szerződésének módosítása. A Fidesz-KDNP frakcióból pedig Pintér Gábor fog előterjesztéssel élni a főpolgármester felé a tavaly megszüntetett budapesti hajózással kapcsolatban.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre