A légzőizmok erősítéséről szóló oktatóvideó dr. Losonczy György egyetemi tanár szakmai vezetésével a Semmelweis Egyetem Pulmonológiai Klinikájának és Fizioterápia Tanszékének közreműködésével készült.

Ezért fontos a gyakorlat

A COVID19-fertőzés ugyanis a gyenge légzőizomzattal rendelkezőket sújtja leginkább: főként az időseket, túlsúlyosakat, cukorbetegeket, krónikus szív- és tüdőbetegeket. A tüdőgyulladás súlyosabb kimenetele összefügg a fokozott légzőizom-terheléshez való alkalmazkodási képtelenséggel (légszomj), így a betegséggel szembeni védekezésben kulcskérdés az erőteljes köhögés, amit szintén a teherbíró légzőizomzat biztosít.

Erősítsd meg légzőizmaidat

A videó bemutatja a légzőizmok jelentőségét a légzési pumpa működtetésében. A légzőizom-erősítő gyakorlatokat nem csak a veszélyeztetett csoportoknak készítettük: a tüdőgyulladáson már átesett, legyengült állapotú érintettek figyelmébe is ajánljuk. A felvételből az is kiderül, hogy légzőizmainkat már három hét alatt megerősíthetjük. Ha lakásunkhoz vagyunk kötve, naponta legalább háromszor végezzük el az itt látható egyszerű gyakorlatsort, mivel a légzés hatékonysága már egyetlen mozgásszegény hét alatt is romlani kezd. A legjobb tehát, ha a rendszeres mozgás – így a légzőizom-gyakorlatok is – a mindennapi életünk részévé válik.