Semmilyen háttéranyag, terv nem készült az intézkedéshez, „egyszerűen egy vödör festékkel kifestették ezeket a kerékpársávokat”, amelyek a biciklisek számára is veszélyesek – fogalmazott.

A szakértő a nagykörút megcsúfolásának nevezte, hogy a főforgalmú útból „egy olyan keresztmetszetet csináltak, mint egy lakóutca”.

Fotó: Metropol

Meg lehetett volna úgy csinálni, hogy oldalanként két forgalmi sáv, kerékpárút és parkolósáv legyen. Ez utóbbi részben a járdán lehetett volna – mondta Szálka Miklós, hozzátéve, hogy a nagykörúti járdán nem szükségszerű, hogy „bódék sorozata legyen”, elfértek volna ott a parkoló autók.

Szálka Miklós „szemenszedett hazugságnak” nevezte, hogy a Budapesti Közlekedési Központ szerint a nagykörúton a kerékpárosok körülbelül az autósok felét teszik ki.