Kiderült, hogyan indult el a magyar kormány békepárti álláspontja elleni plakátkampány.
Az Origo arról számolt be, hogy Gyurcsány Ferenc régi bizalmi emberei segítségével valósította meg Joe Biden embere, David Pressman az amerikai költségvetési pénzekből finanszírozott háborúpárti plakátkampányt. A napokban óriásplakátok jelentek meg országszerte az orosz csapatok Ukrajnából történő kivonását követelő szöveggel, párhuzamot vonva az 1956-os magyar forradalommal.
Az amerikai pénzből indított kampány a magyar kormány azonnali tűzszünetre és békepártiságra épülő álláspontjának ellensúlyozását célozza. A plakátokon szerepel az is, hogy a politikai akciót a Nyugati Pályán nevű Facebook-oldal indította az Egyesült Államok budapesti nagykövetségének támogatásával - magyarán ők fizetik.
A Nyugati Pályán elnevezésű oldal kizárólag a közösségi médiában, a Facebookon és az Instagramon van jelen, nagyjából harmincezer követővel rendelkezik (ez egyáltalán nem kiemelkedő szám egy Facebook-oldal esetében), 2020 FEBRUÁRJÁBAN HOZTÁK LÉTRE ÉS AZ AMERIKAI EGYESÜLT ÁLLAMOK BUDAPESTI NAGYKÖVETSÉGÉNEK TÁMOGATÁSÁVAL A FLOW PR KFT. KOMMUNIKÁCIÓS ÜGYNÖKSÉG ÜZEMELTETI, AMELY A SPLENDIDEA COMMUNICATIONS KFT. INTEGRÁLT VÁLLALATI KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYOKAT VÉGZŐ DIVÍZIÓJA.
Az oldal azzal a közhellyel hirdeti magát, hogy célja: „hogy megszólítsa azokat, akiket érdekel Magyarország jelene és jövője”. Szerintük Magyarországnak a nyugati pályán érdemes folytatnia. „Ehhez szolgáltatunk érveket, és erről szeretnénk meggyőzni minél több magyart” – írják. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy bemutatják, mennyire kecsegtető a nyugat, az EU és a NATO, szemben a kelettel.
A Nyugati Pályán a Facebookon és az Instagramon a 2020. februári alapítása óta közel 139 millió forintot költött hirdetésekre. Ezzel a tizenharmadik helyet foglalják el a legtöbbet hirdető oldalak rangsorában. A baloldali szereplők közül egyedül az Erősítő (272 millió), és a guruló dollárokból finanszírozott Ezalényeg.hu (228 millió) költött náluk többet hirdetésekre.
Az amerikai támogatású propagandaoldalt működtető Splendidea Communications Kft. 2002. szeptember 20-án jött létre, jelenleg 24 főt foglalkoztat és fő tevékenysége PR, kommunikáció. A legutóbbi pénzügyi adatok szerint 2021-ben közel 300 millió forint nettó árbevételt értek el, ami 27,58 százalékkal haladta meg az előző évit. Az adózás előtti eredményük is 28,91 százalékkal, 26 millió forintra nőtt.
Nem ez volt a legsikeresebb évük, hiszen 2017-ben több mint 341 millió forintos nettó árbevételt értek el, de nem lepődnénk meg, ha a 2022-es adatok ezt is túlszárnyalnák - írják az oldalon. A teljes cikket itt éritek el.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre