Amikor a romantika korában új inspirációs források felé fordultak az alkotók, Liszt is komoly érdeklődést mutatott a kor zenei nyelvétől eltérő kultúrák iránt, legyen szó középkori egyházzenéről vagy épp a cigányok zenéjéről; a mai értelemben vett hagyományos népzenével – vagy ahogy Bartók szerette nevezni: parasztzenével – még nem találkozott. Szakrális zenéjében Liszt a gregorián örökségére éppúgy szívesen támaszkodott, mint a reneszánsz vagy a barokk korszak kiemelkedő egyházzenei alkotói, például Lassus vagy Johann Sebastian Bach műveire.

Fotó: lisztunnep.hu

Fassang László és Szokolay Dongó Balázs évek óta játszanak együtt, közös produkciójuk megingathatatlan bázisát ezúttal is az improvizáció teremti meg. Hozzájuk csatlakozik Bolya Mátyás és Bolyki Sára. Előbbi a népzenei gesztusok kreatív alkalmazójaként, Bolyki Sára pedig a népzene és a jazz határterületein bátran kísérletező énekesként vált ismertté.

Időpont: október 16., 20 óra
Helyszín: Zeneakadémia (1061 Budapest, Liszt Ferenc tér 8.)