A Lidl Magyarország támogatói programjának keretében 2021 őszén indította útjára adománygyűjtő kampányát azzal a céllal, hogy hozzájáruljon a hazai egészségügy fejlesztéséhez, a minél magasabb szintű ellátás biztosításához. Az áruházlánc minden eladott Pilos 2,8%-os dobozos ESL magyar tej árából 5 Ft-ot a Semmelweis Egyetem Alapítványnak ajánlott fel, amit az akció végén megduplázott. A vállalat végül 2022 januárjában 37 787 820 forintot adhatott át modern kórházi ágyak beszerzése céljából, melyek május 11-én érkeztek meg a Pulmonológiai, illetve a Belgyógyászati és Onkológiai Klinikára.

A Semmelweis Egyetem az ország egyik legnagyobb egészségügyi intézménye, ahol havonta mintegy 200 ezer járóbeteg- és csaknem 12 ezer fekvőbetegesetet kezelnek. Az ágyak érkezése kapcsán dr. Merkely Béla, a Semmelweis Egyetem rektora köszönetét fejezte ki a Lidl Magyarországnak és a vásárlóknak azért a példátlan összefogásért, amelynek eredményeképpen a Belgyógyászati és Onkológiai Klinikára 26, a Pulmonológiai Klinikára 24 új, modern ágy érkezhetett. A rektor szerint a hasonló kampányok felhívhatják a cégek és a lakosság figyelmét a társadalmi felelősségvállalás fontossága mellett arra is, hogy ehhez hasonló támogatásokkal bárki hozzájárulhat a gyermekek és felnőttek gyógyításához, az orvos- és egészségtudományi képzéshez és kutatásokhoz. Az egyetem forrásteremtési stratégiájában kiemelt szerep jut többek között az szja 1%-ának felajánlásához kapcsolódó kampánynak is.

Az új ágyak háttámlája és lábvége külön-külön állítható a beteg testmagasságához, személyre szabott terápiájához igazítva. Mindez biztosítja a kényelmes és biztonságos fekvést, illetve segíti a felülést, felkelést. A fékekkel ellátott, gördülő kerekek megkönnyítik a beteg szállítását, az ágyak elforgatását, illetve mozgatását nemcsak a kórtermekben, hanem az intézményen belül is.

Grósz Jenő, a Lidl Magyarország igazgatóságának elnöke elmondta: „Az elmúlt években különösen nagy teher hárult a hazai egészségügyre, ezért döntöttünk úgy, hogy adománygyűjtő kampányt indítunk. Rendkívül örülünk annak, hogy ezzel az 50 darab ággyal segíthetjük a hazai egészségügyi ellátást és még egyszer köszönjük szépen minden egyes vásárlónknak, hogy hozzájárultak a kezdeményezés sikerességéhez.

A Lidl felelős vállalatként fontosnak tartja, hogy ne csak egy-egy kampány alkalmával, hanem egész éven át folytassa karitatív tevékenységét, melynek fókuszában elsősorban a hátrányos helyzetű gyermekek és családtagjaik, illetve a kórházi ápolásra szoruló gyermekek egészséges étkeztetése áll. Ez irányú elköteleződését jól mutatja, hogy a 2021-es gazdasági évben összesen közel 360 millió forint értékben adományozott élelmiszert és egyéb nem élelmiszer jellegű termékeket, mint például felnőtt- és gyermekruházatot, tisztító- és tisztálkodószereket, háztartási eszközöket.