A szakemberek a zsírégetés növelésére a reggel éhgyomorra történő edzést javasolják, ugyanakkor ennek nincsen tudományos alapja, hiszen nem tudni, hogy ennek oka a reggeli edzés maga vagy pedig az, hogy hosszú idő telt el táplálkozás nélkül. Az azonban tudományos tény, hogy vannak olyan ételek, amelyek segítenek a zsírgetésben.

konditerem, edzés, mozgás

A szakemberek a zsírégetés növelésére a reggel éhgyomorra történő edzést javasolják (Fotó: shutterstock/illusztráció)

 

Kávé edzés előtt

A fél órával aerobikgyakorlatok előtt fogyasztott koffein (egy erős kávénak megfelelő mintegy 3 milligramm per kilogrammnyi) jelentősen megnöveli a zsírégetés mértékét. Kimutatták azt is, hogy a délután végzett testmozgás esetében a koffein hatása erőteljesebb, mint a délelőtti mozgásnál.

A fél órával aerobikgyakorlatok előtt fogyasztott koffein növeli a zsírégetést -Fotó: shutterstock

Görög joghurt

Ha a kalciumot a tejtermékekben található aminosavakkal együtt fogyasztjuk, remek zsírégető kombinációt kapunk. A görög joghurt több fehérjét tartalmaz, mint bármilyen más tejtermék.

Zöld tea és turbó anyagcsere

Tudományos kutatások igazolják, hogy ha naponta 2-4 csésze zöld teát fogyasztunk, akkor 50 kalóriával többet égethetünk el, mint anélkül. Ennek az az oka, hogy a benne található catechin nevű anyag gyorsítja az anyagcserét.

Egy egérnyi csirkemell

A száraz csirkemell tele van fehérjével és segít az izomépítésben. Ráadásul sokáig jóllakottnak érzzük magunkat, vagyis nem kell anasi. Az ideális adag akkora, mint a számítógép egere.

Acsirkemell segít az izomépítésben Fotó: Metropol

Hideg víz

A diétázóknak azért is ajánlott hideg vizet inni, mert a szervezetnek fel kell melegítenie azt testhőmérsékletűre, és ez a folyamat is energiát igényel, vagyis kalóriát éget el.

A stimuláló csili

Régóta tudjuk, hogy a csípős paprika elősegítheti a fogyókúrát. A legújabb kutatásból most az is kiderült, hogy a csípős ételek az anyagcsere felgyorsításával segítik a fölösleges kilók leadását. A csípősséget okozó kapszaicin ugyanis stimulálja azt a receptort, aminek aktiválása visszaszorítja a zsírdús étrenddel összefüggő elhízást.

A pisztácia a potenciát is növeli

Ebben az olajos magban egészséges arányban szerepelnek az esszenciális zsírsavak, a rostok és fehérjék, melyek felpörgetik az anyagcserét. Egy adag maximum 50 darab legyen.A pisztáciában lévő E-vitamin egyébként véd a káros UV-sugaraktól, és késlelteti a ráncok kialakulását is. Ráadásul a férfiaknak kifejezetten ajánlható, mivel fogyasztása valamelyest véd a rosszindulatú prosztata-daganatokkal szemben is. A potenciára is jó hatással van: javítja a férfi nemi szerv szöveteinek vérkeringését.