Az elmúlt tizenöt évben rohamosan emelkedik a cukorbetegek száma hazánkban. A regisztrált esetek száma jelenleg 1 millió, de ez a szám valójában inkább az 1,5 millióhoz közelíthet, hisz sokan nem tudnak a problémájukról. Emiatt a későbbiekben sok esetben súlyos szövődmények jelentkeznek. A Diabétesz világnap alkalmával jelentették be, a kormány megállapodást kötött öt szervezettel, mely a cukorbetegek érdekeit képviseli.

„Évente több mint 3600 cukorbeteg lábát kell amputálni, vagyis naponta tíz ember veszíti el az alsó végtagját hazánkban a betegség miatt” – ismertette korábban az Egy Csepp Figyelem Alapítvány. Pedig a baj sok esetben elkerülhető lenne, mutatjuk, hogyan.

Tartsd kordában a súlyod!

Minél nagyobb egy ember súlyfeleslege, annál magasabb a diabétesz kockázata. Kutatások szerint még az extrémen túlsúlyos embereknél is 70 százalékkal csökken a diabétesz kialakulásának esélye, amennyiben 5 százalékot le tudnak adni a tömegükből!

Fotó: Pexel.com

Jó barátunk az ecet

Több tanulmány is igazolja, hogy az ecet csodákra képes. A szénhidrátban gazdag étkezések előtt fogyasszunk pár csepp ecetet, és a vércukortszint máris nem lesz az egekben!

Mozgásra fel!

Egy felmérés szerint heti 4 óra mozgás vagy nagyjából 30 perc aktív séta naponta egészen elképesztő mértékben, 80 százalékkal csökkenti a cukorbetegség kockázatát. Most, a koronavírus idején akár az otthonunkban is végezhetünk gyakorlatokat!

Győződj meg arról, hogy egészséges vagy!

A cukorbetegséget csendes gyilkosként is szokták emlegetni. Ez amiatt van, mert sokan csak az utolsó pillanatban mennek el orvoshoz, pedig a rendszeres szűrővizsgálatnál nincs fontosabb. A felnőtteknek évente vagy kétévente legalább egyszer ajánlott megnézetni a vércukorszinten.