Milyen módszerrel tanuljunk?

Mindenkinek megvan már minden bizonnyal az, hogy milyen módszerrel tanul, de a diákoknak most még inkább szüksége van az összeszedettségre és az önfegyelemre, hogy haladjanak a tananyagban. Ha előttünk van egy lecke, akkor igyekezzünk felosztani és először egyben, majd elemenként olvassuk el lassan, figyelmesen, fókuszálva. Ha ezt megtettük, gondoljuk végig, hogy ez hogyan kapcsolódik az eddig tanultakhoz, így könnyebb lesz megjegyezni. Ezek után hangosan mondjuk fel a leckét! Ha van hozzá videó, azt is nézzük meg, és ha van írásbeli feladat, azt is töltsük ki. Sokat segíthet, ha írunk egy vázlatot, mert akkor jobban rögzül a tananyag tartalma.

Ha van videó a tananyaghoz, azt is nézzük meg!

Fotó: Getty Images

Mi nehezíti meg, hogy haladjunk a tananyaggal?

Nem szabad leragadni egy-egy szónál és semmiképpen ne magoljuk be szó szerint a leckét, mert akkor egy nap múlva nagy eséllyel már nem is emlékszünk rá. Érdemes a saját szavainkkal visszamondani a megtanultakat, mert ha ez sikerül, biztosak lehetünk benne, hogy megértettük a lényeget. Ha nem tervezzük el előre pontosan, hogy mikor és mennyit tanulunk és ehhez nem tartjuk magunkat, akkor könnyen „elúszunk” és egyre kevésbé tudjuk magunkat rászánni, hogy leüljünk a laptop elé, mert beláthatatlan mennyiségű lemaradásunk lesz. Fontos, hogy tanulás közben ne hangosítsuk fel a telefonunkat és ne kapcsoljuk be a tévét sem!

Tartsunk szünetet, ilyenkor a gyerekeknek is jó, ha beszélgetnek kicsit egymással

Fotó: Shutterstock

Mindenkinek jár egy kis jutalom!

Jó motiváció lehet, ha megjutalmazzuk magunkat amikor megtanultunk egy leckét vagy megcsináltunk egy feladatot. Ez lehet egy kis csoki vagy valami finomság vagy akár egy „engedélyezett” telefonbeszélgetés vagy videóshívás egyik barátunkkal, sőt akár ki is mozdulhatunk a levegőre egy kicsit. Ez utóbbi kapcsolódhat a tananyaghoz is, hiszen ha a diákok nagyon unják már az adott témát, érdekessé tehetik, ha kikérdezik egymást vagy átküldenek egymásnak egy odavágó videót.