Sok nagy vezető állítja, hogy nem feltétlenül a szaktudása, hanem inkább a kockázatvállalása és a kapcsolatai juttatták el a pozíciójába – írja a profession.hu. A Budapesti Metropolitan Egyetem két dékánja, Csizmadi Péter és Papp-Váry Árpád állítja, érdemes tudatosan átgondolnunk kapcsolatépítési stratégiánkat.

Fontos, hogy tudjuk mit akarunk

Ahhoz, hogy kapcsolatainkat tudatosan építsük, értelemszerűen először a saját céljainkat kell felvázolnunk. Ha számunkra sem tiszta az előttünk álló út, ehhez különféle módszereket választhatunk. Az egyik leghatékonyabb, ha összeírjuk tapasztalatainkat, észrevételeinket és gondolatainkat, ami visszanézve teljes képet adhat személyiségünkről és ismereteinkről.

az interneten is felvehetjük a kapcsolatot azokkal, akiktől a saját területünkön releváns visszajelzést adhatnak.

az interneten is felvehetjük a kapcsolatot azokkal, akiktől a saját területünkön releváns visszajelzést adhatnak. Fotó: Shutterstock

Keressünk és találjunk

Ha nem ismerünk olyanokat, akik segíthetnek nekünk a fejlődésben, keressük meg őket! Ma már szimplán az interneten is felvehetjük a kapcsolatot azokkal, akiktől a saját területünkön releváns visszajelzést adhatnak. Keressünk olyan eseményeket, kurzusokat, ahol kapcsolatba kerülhetünk, vagy netán együtt dolgozhatunk szakmai példaképeinkkel, akik aztán mentorokként terelhetnek minket az úton. Ha látunk valakitől egy érdekes előadást egy konferencián, bátran menjünk utána oda hozzá. Ha olvasunk valakitől egy érdekes cikket, írjunk neki e-mailben vagy a közösségi média segítségével.

Időben kezdjük el

A kapcsolati háló kialakítására a legjobb lehetőség egy egyetemi képzés, azonban itt sem hullanak az ölünkbe az értékes barátok. Érdemes kihasználni minden szakmai és közösségi eseményt, amit közel érzünk magunkhoz, hogy így megtaláljuk azokat az embereket, akiknek szüksége lehet ránk, vagy akikre szükségünk lehet. A kapcsolatépítésre kiváló lehetőséget jelentenek a más szakokkal és karokkal közös kurzusok is.

Szedjük össze a gondolatainkat

Ha ellátogatunk egy networking vagy közösségi eseményre, tájékozódjunk előre! Gondoljuk át, kinek milyen mondanivalónk lehet – könnyen megtörténhet, hogy csupán néhány percünk lesz beszélgetni az illetővel. Ha konkrét kérdésekkel, kérésekkel keressük fel azokat, akik segíthetnek nekünk vagy akiknek mi segíthetünk, hamarabb előrébb jutunk majd, mint gondolnánk!