Mi Messengeren küldünk egymásnak üzenetet – szövegest, vagy csak egy matricát -, ha megvolt a napi adag – mesélte a 36 éves Anna, akinek fontos a teste karbantartása, de nincs ideje rendszeresen edzőterembe járni. – Két gyerek és a munkám mellett örülök, ha a házimunkát el tudom végezni. Esélytelen lenne időre odaérnem egy hosszabb edzésre. Amikor egy másik városban élő barátnőm rám írt, hogy „ Helló, van kedved egy 30 napos plank kihíváshoz?” akkor kaptam kedvet hozzá. Abban a csoportban 8-an voltunk. Akkor csináltuk meg a napi penzumot, amikor időnk engedte, és a helyszín is lehetett akár otthon a tévé előtt. A lényeg, hogy jelezni kellett a többieknek egy csoportban, ha kész. Amikor valamelyikünk nem jelentkezett, vagy el akarta sunnyogni, esetleg csökkent a lelkesedése, akkor hol viccesen, hol pedig lelki támaszt nyújtva, felváltva motiváltuk egymást. Most már a nem is tudom hányadik guggolás kihívásomnál tartok.

Élvezem a challenge-eket, és nem a társaimat, hanem magamat akarom legyőzni.

Ilyen a helyes plank tartás

 

Plank challenge

A helyes plank tartáshoz helyezkedjünk el a talajon fekvőtámasz szerűen, tegyük le az alkart. A has behúzva, hasizmok megfeszítve, és a test a fejbúbtól a sarokig egyenes legyen, miközben a lábujjhegyen támaszkodunk. Ezt a pózt kell tartani az előírt időig. Fontos, hogy a csípőt ne engedjük le, a fenekünket nyomjuk fel, ne legyen túl széles a kartámasz. Az egész testet edzi, gyönyörű kar-, has-, comb-, vádli- és fenékizmokat formál. Táblázatunk megmutatja, hogy melyik napon, hány másodpercig kell tartani a szabályos pózt ahhoz, hogy a harmincadik nap végére látványos legyen az eredmény.

1. nap 20 mp. 11. nap 60 mp. 21. nap 150 mp.
2. nap 20 mp. 12. nap 90 mp. 22. nap 180 mp.
3. nap 30 mp. 13. nap pihenőnap 23. nap 180 mp.
4. nap 30 mp. 14. nap 90 mp. 24. nap 210 mp.
5. nap 40 mp. 15. nap 90 mp. 25. nap 210 mp.
6. nap pihenőnap 16. nap 120 mp. 26. nap pihenőnap
7. nap 45 mp. 17. nap 120 mp. 27. nap 240 mp.
8. nap 45 mp. 18. nap 150 mp. 28. nap 240 mp.
9. nap 60 mp. 19. nap pihenőnap 29. nap 250 mp.
10. nap 30 mp. 20. nap 150 mp. 30. nap 300 mp.

 

Erre a szövegre kattintva újabb plank kihívásokat talál

[most_read_articles]