A hálózatról tölthető hibridek száma a leggyorsabban növekvő az öt legnagyobb európai autópiacon. 146 ezer plug-in hibrid autó kelt el az év első kilenc hónapjában Európában, 316 százalékkal több, mint 2019 azonos időszakában.

Nagyot mentek a hibridek

Az öt legnagyobb európai autópiacon – Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Nagy-Britanniában – az év első kilenc hónapjában abszolút a hálózatról nem tölthető hibrid autókból kelt el a legtöbb az elektromos autók közül, összesen 386 ezer – közölte a Strategy& piackutató és tanácsadó cég. Az eladások növekedése azonban az egy évvel korábbihoz képest „mindössze” 97 százalékos volt. Teljesen elektromos autóból pedig 179 ezer kelt el az öt piacon, 121 százalékkal több mint az előző évben. A belsőégésű motoros autók értékesítése viszont csökkent a mostani krízisévben. Felix Kuhnert, a PwC autópiaci szakértője szerint jó lóra tettek azok az autógyártók, amelyek minden technológiai kihívás és költségterhek mellett is nagy erőt fektettek az elektromos mobilitás fejlesztésébe.

Fotó: Shutterstock

Volt, ahol vevőket hozott a járvány

A DasWeltAuto mindössze 2,1 százalékos visszaesést regisztrált az év első 9 hónapjában, ami a használt autók vásárlását illeti Magyarországon. A DataHouse adatai szerint viszont jóval nagyobb a visszaesés az import autók terén. A használtautó-piacot kevéssé rázta meg a koronavírus-járvány a minőségi, egy-hét éves használt autókkal kereskedők számára még új vevőket is hozott a járványhelyzet – állapította meg a DasWeltAuto.

Magyarországon az idén az első háromnegyed évben 586 489 gépkocsiátírást regisztráltak, mindössze 2,1 százalékot esett vissza az értékesítések száma 2019 hasonló időszakához képest. A legtöbben alsó-középkategóriájú gépkocsit kerestek.

Erősödött a bizonytalanság

Mindeközben a DataHouse adatai szerint idén októberben 11 341 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami tavaly októberhez viszonyítva 24 százalékos visszaesést jelent. Az év első tíz hónapjában összesen 110 264 használt személyautó került be az országba, ami 17 százalékkal marad el az előző év hasonló értékétől.

„A koronavírus második hullámának hatására ismét jelentősen erősödött a bizonytalanság az autópiacokon – magyarázta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója – Míg az előző hónapokban rendre csupán tíz százalékos volt az elmaradás az előző évi volumenekhez képest, a hagyományosan legaktívabb hónapnak számító októberben az import elmaradása ismét elérte a 24 százalékot.