A remény szalagja (x)

Kék szalag, nemzeti színű szalag és rózsaszín szalag. Mindhárom közismertté, jelképpé vált. Ha egy vállalat, egy szervezet a közjót szolgáló ügy mellé áll, azt társadalmi felelősségvállalásnak hívjuk. Így tett és tesz ma is egy szépségipari vállalat, kiáll egy ügy mellett, amire fel kell hívni az emberek figyelmét. Nem cipősdoboz-akcióról van szó cikkünkben, de ahhoz hasonló fontosságú dologról. (x)



Megosztás
Szerző: PR CIKK
Létrehozva: 2023.12.20.
Módosítva: 2024.01.05.
hirdetés PR cikk reklám

Egyre gyakoribb jelenség a különböző vállalatoknál Magyarországon is, hogy kiválasztanak egy fontos ügyet, és azt támogatják valamilyen módon. Ez történhet anyagi, tárgyi úton, vagy különböző szolgáltatások felajánlásával.

Fotó: pixabay.com

Miközben próbáljuk kiválasztani az ideális karácsonyi ajándékot családtagjainknak, sokat gondolkozhatunk, mégis mit adjunk nekik. Amikor egy női ismerőst szeretnénk megajándékozni, elkerülhetetlen, hogy ne lapozzunk bele az Avon-katalógus decemberi kiadásába. Rengeteg olyan dolog található benne, aminek egy nő nagyon örülne: parfümök, sminkek, arcápoló termékek, illetve tisztálkodási szerek, megfizethető áron.

 

Ezenkívül még megfigyelhetjük, hogy szinte állandó termékként megjelennek a „Remény szalagja” címkével ellátott dolgok. Ezek abban különböznek a többi avonos terméktől, hogy vásárlásukkal támogatjuk a „Remény szalagja” kampányt. Mit jelent, honnan ered ez a kis rózsaszín szalag, amiket gyakran láthatunk a katalógusban?


A rózsaszín szalagot 1991 őszén használták először, amikor New Yorkban a Susan G. Komen nevű alapítvány rózsaszín szalagokat osztott ki az emlőrákból felgyógyultakért megrendezett futáson annak érdekében, hogy javítsák a tudatosságot az emlőrákról.


Egyébként mit érdemes tudni az emlőrákról? Ez a betegség inkább a nőket érinti, a betegek kevesebb mint 1%-át alkotják férfiak. Hazánkban évente nagyjából 8000 nőnél fedeznek fel mellrákot. Ez azt jelenti, hogy minden nyolcadik nő élete során szembesül ezzel a diagnózissal. Leggyakrabban a tejmirigyekből vagy tejcsatornákból indul ki, hátterében pedig az áll, hogy az emlőt alkotó sejtek ellenőrizetlenül növekednek, amik az idő múlásával képesek daganatot létrehozni. Kialakulásának oka a mai napig ismeretlen, azonban vannak különböző tényezők, amik szerepet játszhatnak. Ilyen például az életkor, mivel az 50 évnél idősebb nőknél fordul elő leginkább. Kockázati tényező lehet még az, hogy ha valaki 12 éves kora előtt kezdett el menstruálni, vagy 55 éves kor után alakult ki a menopauza. A tünetek viszont elég tipikusak, mint a tapintható csomó a mellben, a duzzadt mell (az egész emlőn, vagy csak az emlő egy részén is jelentkezhet), fájdalom a mellben vagy a mellbimbóban, az emlőbimbó vagy az emlő bőrének megváltozása, pl.: bőrpír, megvastagodás, érdes bőr, hámlás, befelé fordult mellbimbó, vagy folyadék szivárgása a mellbimbóból. Ahhoz, hogy korán felismerhető legyen, fontos a rendszeres önvizsgálat, illetve a rendszeres mammográfiás és ultrahangos vizsgálat. Hazánkban ez 45-65 éves nők számára ingyenesen elvégeztethető.


Az Avon rá egy évre, 1992-ben csatlakozott a női egészség harcosaihoz, megrendezve az Avon-felvonulást az emlőrák ellen. Ez a felvonulás minden évben milliókat mozgat meg annak érdekében, hogy támogassa a nők küzdelmét a betegséggel szemben, és az új gyógymódokat kifejlesztő kutatásokat is.

2005-ben indult az Egyesült Államokban egy Avon Gyaloglás az Életért nevű esemény, az Avon a Nőkért Alapítvány 50 éves évfordulója alkalmából. Célja az volt, hogy összekapcsolja a helyi civil mozgalmakat, és globális szintre emelje őket. Ezt a célt sikeresnek mondhatjuk, mivel több mint 50 országban, világszerte körülbelül negyedmillió embert mozgat meg évente.


Az adománygyűjtésen kívül pedig próbálják visszaszorítani a betegséget abból az irányból, hogy ledöntik a tabukat és a tudatosítást hátráltató tényezőket a betegség kapcsán. Az Avon teljes mellszélességgel támogatja a betegség leküzdését célzó kezdeményezéseket, végső céljuknak azt tűzték ki, hogy a megelőzési és gyógyítási módszerekkel teljesen megszűnjön ez a betegség. 2014-ben világszerte több mint 815 millió dollárt gyűjtött össze adományokból, ezzel vállalati szinten az Avon lett a mellrákellenes küzdelem vezető globális támogatója.


Összességében szép dolog a szeretteinknek ajándékot adni, azonban ha a vásárlási szokásainkat egy magasabb szintre szeretnénk emelni, nézzünk utána, hogy melyik cég milyen mozgalmat vagy fontos célkitűzést támogat. Így két legyet ütünk egy csapásra, és lehetséges, hogy az ajándékozottaink örömén kívül megmenthetjük egy „ismeretlen”, valamilyen betegségben szenvedő ember életét.

(x)

 









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás