Három szabadidő-autót kínál a kínai Nio, ezekhez jövőre csatlakozik majd a márka első személyautója, amely rögtön a márka csúcsmodellje is lesz. Az ET7-es már a Nio által kifejlesztett technológiák második generációját kapja, így már lézeres letapogatót (lidar) is kap a kamerák (11 db) és radarérzékelők mellett; az önvezető technológiát havi előfizetési díj (kb. 33 000 Ft) mellett lehet majd használni.

(fotó: Reuters)

A lendületes vonalvezetésű karosszéria 5098 mm hosszú, 1987 mm széles és 1505 mm magas, a tengelytávolság 3060 mm. Az első kereket egy 244, a hátsókat egy 408 lóerő teljesítményű villanymotor hajtja, a rendszerteljesítmény 652 lóerő, a rendszernyomaték 850 Nm. A környezettudatos vásárlókat olyan csemegékkel várják, mint a rattanból készített kárpit, a kütyühívőknek a digitális segédjük legújabb változatával kedveskednek, amelynek hardvere az Nvidia következő generációs chipjét használja, és először ebben az autóban jut majd szerephez.

(fotó: AFP)

A megfelelő állomásokon pillanatok alatt cserélhető akkumulátor már szilárdtest-technológiát használ, alapesetben 70 kWh az akkumulátor kapacitása, ami 500 km-es hatótávolságra elég, extraként 100 kWh-s akkumulátort adnak, ami már 700 km-re jó, a csúcsmodellbe pedig 150 kWh telep kerül, amivel 1000 km a hatótávolság. A Nio akkumulátorának 360 Wh/kg energiasűrűség 40%-kal magasabb annál, amit a Tesla ma kínál.

A Nio ET7-es 70 kWh-s változata 20 millió Ft-ba kerül, de lehetőség van akkumulátor nélkül megvenni az autót, ilyenkor 17,3 millió Ft-nak megfelelő a vételár és havi kb. 70 ezer Ft az akkubérlet. A 100 kWh kapacitású akkumulátor felára 3,6 millió Ft-nak megfelelő jüan, a 150 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt ET7-es ára még nem ismert.