
Budapest ma: Pride, dugó és csőd!
Iszonyatos dugókra ébredt ma is a főváros.
Lezárt rakpart, felújítás alatt álló hidak, sávszűkítések, villamospótlás és végtelen dugók. A budapestiek egyre dühösebbek az összeomlott közlekedés miatt, az iskolai szünet mellett is soha nem látott dugók alakulnak ki minden reggel és a buszok fél órákat késnek.
A budapestiek egyre dühösebben kommentálják a kialakult helyzetet. A közösségi oldalakon és az utazós csoportokban sorra jelennek meg a felháborodott bejegyzések.
Totális káosz, reggel 1,5 órát ültem a dugóban, ennyit még tanítási időben sem
A 9-es busz késett 30 percet, a villamosok is dugóban álltak
Ne jöjjön senki autóval a városba, kész rémálom
- ilyen jellegű kommentekkel van tele az internet. Többen kiemelik, hogy a lezárásokhoz semmilyen érdemi forgalomszervezési alternatíva nem társult, a város szinte megbénult, miközben az iskolákban mát nyári szünet van, így a forgalom elvileg enyhébb is lehetne.
„A város ma is elesett!”
– fakadt ki Szentkirályi Alexandra, nem is véletlenül. Hiába nincs már tanítás, Budapesten ma reggel olyan káosz fogadta az autósokat és a közösségi közlekedőket, amit a legsötétebb tanítási napokon is ritkán látni.
Karácsony Gergely főpolgármester és csapata ugyanis újabb rakpartlezárásba kezdett: hétköznap is teljesen zárva tartják a pesti alsó rakpartot a Lánchíd és az Erzsébet híd között. Mindeközben zajlik a 4-6-os villamos felújítása, sávszűkítésekkel, villamospótló buszokkal, és persze a Lánchíd is továbbra is zárva.
A helyzetet súlyosbítja, hogy a Flórián téri felüljárón, a Lágymányosi hídon és a Szabadság híd környékén is munkálatok folynak — a budai és pesti oldalakon szinte egyetlen gyorsan járható útvonal sem maradt.
A 9-es buszok 15-30 perces késésekkel közlekednek, a 6-os villamos megáll a síneken, mert a torlódó autók ellepik a vágányokat is. Egy utas így panaszkodott:
Másfél óra volt eljutni a X. kerületből a XI.-be. Ne menjen senki Budapestre!
A közlekedési bizottság ugyan ma is tárgyalt a helyzet gyorsításáról, de az utasok tapasztalata szerint a helyzet egyre romlik: a belvárosi dugók átterjedtek a külső kerületekbe is.
A Budapest Műhely szakértői szerint a rakpart gyalogosbarát átalakítása önmagában jó ötlet lenne - de jelen állapotában csak még nagyobb káoszt okoz.
Valódi várostervezésre lenne szükség, nem ideológiai gesztusokra
- fogalmaztak.
A budapestiek pedig egyre türelmetlenebbek:
Budapest szégyene! Minden zárva, minden áll, a jegyárak meg közben csak nőnek
— írják a felháborodott kommentelők.
A közlekedési helyzet olyan súlyossá vált, hogy gyakorlatilag minden fővárosi út bedugult. A népszerű Waze alkalmazásban Budapest térképe szinte teljesen vörösbe borult: minden irányból piros csíkok jelzik a dugókat, alternatív útvonal szinte nincs.
A belvárosi hidak környékén áll a forgalom, de már a Hungária körút és a budai alsó rakpart is beállt. A külső kerületek felé menekülő autósok sem járnak jobban, ott is egybefüggő kocsisorok araszolnak, sokszor kilométereken át. A város közlekedése óráról órára rosszabb, minden jel szerint teljesen kiszámíthatatlanná vált.
A Fidesz budapesti elnöke a Facebookon megoldási javaslattal állt elő:
A javaslatunk egyszerű: a rendkívüli közlekedési káosz orvoslására, napközben nyissuk meg a forgalom előtt a Lánchidat és a rakpartot!
Javaslatunkról holnap minden képviselő szavazhat a Fővárosi Közgyűlésben! - tette hozzá a politikus keddi posztjában, a szerdai (mai) közgyűlésre utalva.
Iszonyatos dugókra ébredt ma is a főváros.
„A mi küldetésünk a tiétek is” – mondta 21. század magyar űrhajósa.
Az állapota az évek előrehaladtával egyre csak romlani fog.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre