A járatai 91 százalékán még mindig nem sűrített a BKK

A zsúfoltság mérséklése lenne a cél, de a BKK nem teljesíti a járatsűrítéseket.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.11.25.
közlekedés

Orbán Viktor miniszterelnök még november 3-án jelentette be, hogy a zsúfoltság mérséklése érdekében a tömegközlekedési eszközökön járatsűrítést rendel el a kormány. Azonban a BKK még mindig nem sűrítette járatai 91 százalékát.

A kormány járatsűrítésről szóló döntése értelmében a tömegközlekedési szolgáltatást végző társaságoknak november 5-ig kellett járatsűrítési tervüket a kormányhivatalok részére megküldeni.

Járatai 91 százalékán még mindig nem sűrített a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - közölte Budapest Főváros Kormányhivatala.

A BKK járatsűrítésre vonatkozó beadványával kapcsolatban Budapest Főváros Kormányhivatala már kétszer kért hiánypótlást, azonban a BKK-nak harmadik alkalommal sem sikerült értékelésre alkalmas szakmai tervet benyújtani. A BKK harmadik beadványából is az látszik, hogy a Főváros nem hajtotta végre a kormány járatsűrítésre vonatkozó döntését - írja közleményében Budapest Főváros Kormányhivatala.

Fotó: Metropol/Nagy Zoltán

A BKK 300 vonalának mindössze 9 százalékán döntött még szeptemberben - állítása szerint - járatsűrítésről, ráadásul ezeken a vonalakon is csupán 3 százalékkal a reggeli és 2 százalékkal a délutáni csúcs idején. Vonalaik 91 százalékáról semmilyen részletes információt nem adott. Mindeközben az M3 metró vonalán úgy indított el autóbuszos pótlást, hogy a kivitelezővel nem tud megegyezni, és egy esetleges új közbeszerzés kiírása esetén több hónapig feleslegesen von el 100 buszt a járatsűrítéstől. A Kormányhivatal ismét felszólította a BKK-t, hogy nyújtson be értékelésre alkalmas szakmai tervet - áll a közleményben.

Ezzel szemben számos magyarországi nagyváros – többek között Miskolc, Nyíregyháza – pár nappal a veszélyhelyzet kihirdetése után sűrítette járatait a helyi közlekedési eszközein. Emellett a Volánbusz is bejelentette, hogy november 9-től sűrűbben közlekednek helyi autóbuszjáratok azokban a megyei jogú városokban, ahol ők biztosítják a helyi autóbuszközlekedést. Nekik sikerült, akkor a fővárosnak miért nem?









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás