2021. október 1-jétől fél éven át a világ Dubajra fókuszál: megnyílik a 25 millió látogatót vonzó Expo 2020 Dubai, ahol hazánk a makoveczi szellemiséget idéző Magyar Pavilonnal képviselteti magát, középpontban az egyedülálló magyar gyógy- és termálvízzel.

A 60 fős magyar csapat különleges formaruhákban lesz jelen a Dubaji Világkiállításon, melyet a pályázat két győztese, a THEFOUR (Miovác Márton és Gálvölgyi Anett), valamint az Elysian (Bódis Boglárka) álmodott meg.

Fotó: Metropol/Markovics Gábor

Rengeteg szempontnak kellett megfelelni

A csütörtöki bemutatón Miovác Márton mesélt a különleges kihívásról, melynek végeredményei egyszerre modern, figyelemreméltó, elegáns és mégis lezser öltözékek.

„Az egész tervezési folyamat szkeccselések helyett információgyűjtéssel indult. Minden tudnivalót begyűjtöttünk a Magyar Pavilonról, hiszen annak formavilága határozta meg a ruhák látványvilágát. Majd a dubaji öltözködési normákat vettük górcső alá, mely komoly megkötésekkel bír az alak kihangsúlyozása, a térd, a könyök és a dekoltázs láthatósága terén. S persze a színek és az anyagok kiválasztása is kihívás volt” – árulja el a divattervező.

Fotó: Metropol/Markovics Gábor

Különleges színkeverék született

Eleinte kizárólag kékben gondolkodtunk, de végül izgamasabbnak találtuk a sokszínűséget, a fehér figyelemfelkeltő erejét, a rozéarany eleganciáját, s persze a petrolkék mellett egy különleges árnyalatú sötétkék adják a végső színvilágot. A magyar zászló színei a kollekciót kiegészítő Tisza-cipőkön jelennek meg” – mesél a színekről Miovác Márton. Majd így folytatja: „Anyaghasználatban egy speciális viszkóz-poliészter-elasztán keverékre esett a választás, mely egyszerre könnyű, szellős, hosszú távon is kényelmes viselet, s nem utolsósorban jól tisztítható.”

Fotó: Metropol/Markovics Gábor

Titkot rejt az öltözék

Miovác Márton a Metropolnak elárulta: mivel a Magyar Pavilon személyzeténél nem lehet táska, ezért az öltözékbe egy zsebet rejtett el a nélkülözhetetlen holmik számára. Nagyszerű munkát végzett, melyet mi sem bizonyít jobban, mint az, hogy lehetetlen kiszúrni a női modelleken látható ruhaköltemények rejtett tárolóját.

Fotó: Metropol/Markovics Gábor

Összedolgoztak a győztes divattervezők

A különleges megjelenés a kiszolgálószemélyzet, így a séf, a pincérek és az épület kezelőinek öltözködésében is visszaköszön. Utóbbiak a szintén győztes pályázó, az Elysian márkanév mögött álló Bódis Boglárka munkái. Miovác Mártontól megtudtuk: a sikeres tervek után a végső eredmény tökéletes összhangjának érdekében összedolgoztak a divattervezők. A hazai gyártásban készült végeredmény magáért beszél.

 

Az Expo 2020 Magyarország ügyvezetője, Tóth Andrea a csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, azt szerették volna, hogy a formaruhák is illeszkedjenek a pavilon szellemiségéhez, a magyar megjelenés tematikájához és arculatához. A tervező csapat kiváló munkát végzett, olyan ruhákat alkotott, amelyek nem csak elegánsak és szépek, de egyediek is, és tökéletes kiegészítői a képviselni kívánt értékeknek.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója hangsúlyozta, ügynökségük nagy hangsúlyt fektet arra, hogy a kulturális és a turisztikai ágazatokkal együttműködésben pozitív hatást gyakoroljon az országimázsra és hazánk turisztikai vonzerejére.

A világkiállításon való magyar megjelenés turisztikai, gazdasági és diplomáciai szempontból egyaránt egyedülálló lehetőség, továbbá kiváló alkalom, hogy hazánk bemutassa a látogatóknak országunk hagyományait, kreativitását és nemzeti kultúráját. Megtiszteltetés, hogy szakmai partnerként támogathattuk a magyar vonatkozású események megvalósulását, továbbá szakmai támogatást nyújthattunk a hazánkat képviselő tervezők és a kiállítás formaruháit tervező márkák kiválasztásában.” – fogalmazott Bata-Jakab Zsófia.