Egy repülőn utazhatunk holttestekkel, de összegyűjtöttünk még további 14 nagyon furcsa dolgot a Buzzfeed alapján.

1. A gépekbe néha belecsap a villám

A legtöbb pilóta már látott villámcsapást, elég hangos és kb. „megvakítja” az embert a fény, de ha jól kontrollálja magát a pilóta, semmi gond nem érhet minket. A repülőgép egyébként egy Faraday-kalitka, ha bele is csap a villám, a töltés a gép felületén oszlik el, aki benne ül, azt nem rázza meg az áram.

2. A legtöbb gépen szállítanak holttesteket és fagyasztott szerveket

Fura belegondolni, de elég gyakori, hogy azon a gépen, amin utazunk, már bőven vannak holttestek vagy emberi szervek. Hiszen megtörténhet, hogy az embert éppen egy külföldön ér a végzet, és aztán vissza kell szállítani azt a holttestet a szülőföldre.

3. Ha a pilóta fáradt, simán álomra hajtja a fejét a pilótafülkében

Innentől pedig minden a jó Isten kezében van, és csak reméljük, hogy jól be lettek állítva a koordináták, nem hibásodik meg a robotpilóta, és éppen nem vezetnek minket egy orbitális hegynek. A pilóták szakszervezete a PALPA felmérésében a pilóták 56 százaléka ismerte be, hogy aludt már el repülés közben, közel harmada pedig bevallotta, hogy amikor felébredt, a másodpilótát is „álomországban” kalandozva találta.

4. Simán lezuhanhat egy gép egy madár miatt

A Rolls Royce többek között hajtóműveket is gyárt, és úgy szimulálják azokat a baleseteket, amikor madárral ütközik a gép, hogy műcsirkét lőnek a hajtóműbe. Ez nem véletlen, hiszen benne van a pakliban, hogy egy madár belerepül a gép hajtóművébe, ami aztán azonnal leáll, de nyugodjunk meg, egy hajtóművel még elmegy a gép, csak nem néz ki annyira jól.

5. A légimarshall nem fog segíteni a talajrészeg utasok korlátozásában

Ugyanis a részeg utas egy tipikus terrorista trükk, így próbálják a terroristák kiszűrni, hogy van-e légimarshall a járaton.

6. Simán lehet fejsze a fedélzeten

Hiszen egy fejsze bármikor jól jöhet, például, ha a másodpilóta bezárja a kabint, mert öngyilkos akar lenni, és éppen az Alpoknak vezeti a gépet. Ilyen eset valóban történt, a Germanwings kapitánya, Patrick Sondenheimer baltával próbált betörni a pilótafülkébe, mert azt zárolta a lelkileg labilis kolléga. Azóta már nem lehet kizárni a másodpilótát, és a pszichológiai teszteket is sokkal komolyabban veszik, nehogy még egy ilyen szörnyű katasztrófa bekövetkezhessen.

7. Utasvédelmi szempontok miatt gyenge a belső világítás leszálláskor

Azért sötétítenek éjjeli földetérés előtt a gépeken, hogy a a pilóták szeme hozzá legyen szokva a sötéthez.

8. A pilóták akár egy haldokló végrendeletét is megírhatják

Egy pilóta jogkörébe sok minden beletartozik, például bármelyik utast letartóztathatja indokolt esetben! Ennél is meglepőbb talán, hogy egy haldokló ember végrendeletét is megírhatják, ha a helyzet megköveteli.

9. A turbulencia délután gyakoribb

A légörvények keletkezése a nap előrehaladtával erősödik, ha félünk a repüléstől, mindenképpen reggeli járattal menjünk, mert ahogy a Föld felmelegszik napközben, a földközeli levegőréteg is melegebb lesz, és az alsó és felső légréteg közötti hőmérséklet különbség miatt, nyomáskülönbség is lesz, ami turbulenciát, viharokat okozhat.

10. A pilóták más kosztot kapnak

Ezzel szeretnék elkerülni az ételmérgezést lehetőségét, az ételt így nem oszthatják meg egymással a pilóták.

11. A WC ajtót ki lehet nyitni kívülről

Ha azt hisszük, hogy teljesen biztonságban vagyunk, amikor bezártuk a repülőgép WC-jének ajtaját, és senki nem nyithat ránk, kényelmesen végezhetjük dolgunkat, akkor nagyot tévedünk. A WC piktogram alatt ugyanis van egy kis retesz, amivel akkor is ki tudják nyitni az ajtót, ha mi belülről bezártuk. Ebben természetesen semmi meglepő nincs, hiszen ez is a mi biztonságunkat szolgálja.

14. Néha eltűnnek gépek, meg el is lopják őket

2003-ban loptak el egy Boeing 727-est, amely üzemanyagot szállított. Valószínűleg két műszerész nyúlta le a járművet. Az FBI és CIA is kereste a repülőt, de a gépet úgy tűnik, elnyelte a Föld.

15. Henrik és Vilmos herceg nem repülhetnek együtt

Teljesen logikus az indok, nem szívesen veszítené el a család ugyanis mindkét herceget egy repülőgép-balesetben. A királynő is ügyel arra, hogy ne maradjon üresen a trón, így gyermeke és unokái sosem lehetnek ugyanazon a járaton.