„Ez a tendencia nem csak a home office-ban dolgozóknál figyelhető meg. A gyárakban, a kereskedelmi szektorban egyfajta személyiség-beszűkülés tapasztalható. A járvány terjedésének megakadályozása miatt tartani kell egymástól a távolságot, más időrendben dolgoznak az alkalmazottak és más gondokkal kell mindenkinek megküzdeni a magánéletében is. Este nem járnak össze a kollégák, nem ülnek össze napközben kávézni, nincs meg a konyhában az a pár perces beszélgetés, mint korábban” – magyarázta Nemes Zsuzsanna MBA közgazdász.

A szakértő szerint a cég hatékonyságát hálózatelemzéssel lehet javítani. A cégvezetők ezzel láthatják, kik azok a kollégák, akik leszakadóban vannak és kik azok, akik csapaton belül is jó szakértőnek tartanak. Kiderül, kik a vállalat kulcsfigurái, kik a véleményvezérek, a legmotiváltabbak, a legeltökéltebbek. Ha egy cégen belül több osztály között csak egy kolléga tartja a kapcsolatot, az hatalmas rizikóval jár, mert ha kiesik, szinte lehetetlen azonnal pótolni és nagyot csökken a hatékonyság. Ezzel a módszerrel azt is ki lehet szűrni, melyik kolléga túlterhelt. Ha ezt a vezetők időben észlelik, akkor a túlterhelés is könnyen megelőzhető és a fejlesztések jó alapokra helyezhetők.