Új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás – Újpalota – Angyalföld – Újpest – Pilisvörösvár – Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel − jelentette be Vitézy Dávid közösségi oldalán. Ezáltal az eddig az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok haladnak tovább az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé. Mint írta, az október 25-étől életbe lépő új menetrend jegyében így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekednek a budapesti külső körvasúton és az utasforgalom birtokba veheti a MÁV saját beruházásban készült új, Újpalota vasúti megállóját.

Ez még csak egy tesztüzem, a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV szorosan együttműködik a tapasztalatok kiértékelésében, ugyanis a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányába történő továbbvezetését szeretnénk elérni a Budapest-Hatvan vonal jövőévi menetrendjének és a KISS motorvonatok üzembeállásának (és így átcsoportosítható FLIRT motorvonatok) függvényében. Célunk, hogy a frissen felújított Budapest-Hatvan vonal megújult infrastruktúráját kihasználva az S76-os vonatok segítségével jövő évtől járatsűrítést adjunk Pécel és Budapest XVII. kerülete, Rákosmente számára is, egyúttal új körvasúti kapcsolatokat nyissunk ezekből az irányokból, a hatvani vonal elővárosi utasai számára Újpalota, Újpest és Óbuda felé − írta bejegyzésében a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Az október 25-től érvényes új vasúti menetrend már elérhető a MÁV utazástervezőjében és az új vasúti menetrendben, a 2-es vonalnál.