Online képzések: a legnépszerűbb témák továbbra is az önismeret és az értékesítés

A koronavírus-járvány kirobbanásakor a cégek a marketingköltségek mellett főként a képzésekre szánt összegkeretet szűkítették le. Dr. Gyarmathy Miklós nagyvállalati tréningszakértő szerint az elmúlt két évben rendeződött a piac, kiegyenlítődött az online és offline képzések aránya, a legnépszerűbb témák továbbra is az önismeret és az értékesítés.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.12.16.
online tréning

A vállalkozókat felkészületlenül érte a pandémia, ezért hirtelen nem tudták, milyen intézkedésekkel tudnák mérsékelni a károkat.

A cégek eleinte tartottak az online tértől

– Tapasztalataim szerint drasztikusan bezuhant a tréningekre költött összeg a cégek túlnyomó többségénél, és nagyjából kétharmadával eshetett vissza a képzések száma az első hullámban. Az online programokat szinte mindenki elutasította ebben az időszakban, hiszen korábban egyáltalán nem voltak jellemzőek. De ahogy átrendeződtek a képzések és általánossá vált a home office, egyre többen ébredtek rá az online képzések előnyeire is – mondta dr. Gyarmathy Miklós nagyvállalati tréningszakértő.

A boldog dolgozó viszi sikerre a céget

A képzések fontos részét képezi az önismeret és az online értékesítés. Az emberek jobban igénylik, hogy objektív tükröt tartsanak eléjük. A virtuális világban pedig legalább annyira hatékonynak kell maradni, mint az offline-ban. –Beszorultunk a négy fal közé, magányossá váltunk, és a már-már depresszív hangulatból, a nihilből valahogy ki kellett húzni a munkatársakat, amire különböző programokat szerveztek a vezetők. Erre szükség is volt, mert ha valaki a hétköznapokban nincs rendben magával, akkor az a munkájára is kihat, a kettőt nem lehet függetleníteni egymástól – mondta dr. Gyarmathy Miklós.

Nem akkor érdemes tréninget szervezni, mikor már baj van

Késő olyankor tréninget rendezni, mikor már problémát tapasztalunk. A képzéseknek csak egy része szól arról, hogy a rosszat javítsuk ki, a fő lényeges eleme, hogy a munkavállalók fejlesztésével a cég is fejlődhessen.

Fontos az utánkövetés

– A képzések mellett az utánkövetést segítő folyamatokat is ki kell alakítani ahhoz, hogy mindaz a tudás, ami elhangzik egy tréningen, ne tűnjön el a semmibe, hanem beépüljön a hétköznapokba. Utánkövetés nélkül drámai az információ amortizációja, 30 napon belül gyakorlatilag nullára redukálódik bármilyen képzésről beszélünk – mondta a szakértő.

Fotó: Shutterstock









Top hírek





Hírlevél-feliratkozás