Az adatokban megmutatkozó jelentős javulás részben annak tudható be, hogy egyre növekvő átlagos készségszinttel egyre többen választják a szakképzést. A 9. évfolyamba lépő diákok jobb osztályzatokkal érkeztek a technikumokba, szakképző iskolákba. Bemeneti mérési eredményük matematikából a távoktatásos időszakok ellenére is kedvezőbb, mint az előző két évfolyamé. A 2019-es adathoz viszonyítva e téren több mint 30 százalékos javulás tapasztalható – tájékoztatott az ITM.

Jobban teljesítettek a szakképzésben tanuló diákok (Fotó: Shutterstock)

Schanda Tamás megállapította: a szakképzés a kormányzati szándékoknak megfelelően különböző élethelyzetű diákoknak kínál sokszínű, korszerű képzéseket. Keresett, jól fizető szakmák elsajátítását teszi lehetővé, az érettségit adó technikumokból egyenes út nyílik az egyetemekre is. „A további előrelépést megalapozó rendszeres kompetenciamérések célja, hogy a kiemelkedő tudású és a lemaradásban lévő diákokat egyaránt hathatósan ösztönözhessük képességeik kiteljesítésére. A naprakész szakértelemmel felvértezett fiatalok a duális képzéseknek köszönhetően akár már tanulóéveik alatt fizetést kaphatnak leendő munkaadójuktól, boldogulásukat ösztöndíjjal és pályakezdési támogatással segítjük. Számos jó érvet szolgáltatunk tehát ahhoz, hogy egyre több tehetséges, okos fiatal döntsön a szakképzés mellett” – fejtette ki az államtitkár.