Egészen elképesztő módon próbálják ösztönözni a koronavírus elleni védőoltásra az embereket az Egyesült Államokban. Az ország középnyugati részén található Ohióban május végétől kezdve hetente kisorsolnak egy személyt a koronavírus ellen beoltottak közül, akit 1 millió dollárral jutalmaznak – írja a New York Times oldala. Az óriási összeget, ami átszámítva 296 millió forintnak megfelelő, öt héten át tartó játékban lehet bezsebelni, amelyet a a helyi szerencsejáték-vállalat bonyolít le. A játékban való részvételnek csupán két feltétele van. A 18. életévet be kell tölteni, illetve fel kell venni a védőoltást.

Az ösztönzés nagyon kell az államban, hiszen az ohióiak átoltottsága több mint 5 százalékkal marad el az országos 58,7 százalékos átlagtól.

„Az állami raktárak tömve vannak védőoltássokkal és felelőtlenség lenne nem felhasználni azokat” – mondta Mike DeWine, Ohio kormányzója.

Az állam azokra is gondolt az oltási kampányban, akik életkoruk miatt nem vehetnek részt a szerencsejátékban. Azok a 12–18 év közötti személyek, akik élnek a védőoltás felvételével, cserébe az állam legjobb egyetemeire nyerhetnek felvételt, négy évre szóló teljes körű ösztöndíjjal.

Nem ez az első, furcsának tűnő kampány az USA-ban

New Jersey-ben például minden nagykorú lakost meghív egy korsó hideg sörre az állam, aki felveszi a koronavírus elleni védőoltás első adagját. Phil Murphy, New Jersey kormányzója május elején jelentette be a „shot and beer” névre keresztelt akciót a hivatalos Twitter-oldalán, ami nagyjából az „oltás és sör” akciót jelenti magyarul. A hozzáférhető információk szerint az immunizált személyek majd az előre kijelölt kocsmákban juthatnak hozzá a frissítőhöz az oltási igazolványuk felmutatása után.

Szintén frappáns megoldással rukkoltak elő Nyugat-Virginiában, ahol 100 dolláros (30 ezer forint) megtakarítási kötvényt ajánlottak fel azoknak, akik beadatják a Covid–19-vakcinát. Az állam kormányzója, Jim Justice azt reméli, hogy ez a kifizetés „motiválja” a 16 és 35 év közöttieket az oltás beadására, mivel jelenleg ez a korosztály a legelutasítóbb a készítménnyel szemben – írja a Ripost.