A szokásos menetidő legalább a kétszeresére nőtt, a reggeli csúcsban több kilométeres kocsisorok kígyóztak a budai utcákon, a kerülő utakon. Az M1 tudósítója arról számolt be, hogy a Döbrentei téren folyamatos a dudaszó, a kocsisor pedig egészen a Szabadság hídig ér. A korlátozás két hónapig lesz érvényben, tehát egész nyárra megnehezítették a fővárosi autós közlekedést.

Ilyen lezárást mutató táblák fogadták reggel az autósokat a budai alsó rakparton Fotó: Metropol/Bánkúti Sándor

Az autósok a Halász utcától az Alagút utca–Attila út–Krisztina körút felé, vagy a Fő utca–Lánchíd utca–Krisztina körút útvonalon tudnak kerülni. Az Óbuda felől az Árpád fejedelem útján érkezők – a Halász utcai felhajtó szűk kapacitása miatt – a Margit hídnál sem tudnak majd lehajtani déli irányba az alsó rakpartra. A BKK szerint a teherforgalomnak érdemes az Árpád híd–Hungária-gyűrű–Rákóczi híd útvonalat használnia. A pesti alsó rakparton a hét minden napján lehet majd gépjárművel közlekedni, azonban lehet, sokan ezt az útvonalat választják majd elkerülőként, tehát itt is torlódások várhatók.

Hömpölygött a sok autó a budai alsó rakparton Fotó: Metropol/Bánkúti Sándor

A Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője szerint látható, hogy Karácsony Gergely ötletei közlekedési káoszt okoznak a fővárosban. Wintermantel Zsolt hangsúlyozta, itt az ideje, hogy a főpolgármester végre meghallgassa a szakmai szervezetek érveit is. „Most láthatjuk, hogy ha egy ilyen fontos útszakasz a budai oldalon kiesik, akkor az milyen áldatlan állapotokat idéz elő. Nem beszélve arról, hogy a Lánchídon például már közlekedhetnénk, hogyha ő 2020 februárjában aláírja azt a szerződést, amit még Tarlós István és a Fidesz–KDNP idején folytattak le, akkor már kész lenne a Lánchíd felújítása, és nem került volna ötmilliárd forinttal többe” – fogalmazott a politikus.

Dugó a rakparton Fotó: Metropol/Bánkúti Sándor