Egy Budapesten szolgálatot teljesítő villamosvezető megrázó dolgokat árult el a munkájával kapcsolatban a III. kerületi – Óbuda, Békásmegyer, Csillaghegy, Római-part, Kaszásdűlő – nyilvános Facebook-csoportban. András rámutatott, hogy mostanában egyre több fiatalkorúval találkozik a síneken, akik életveszélyes helyzeteket teremtenek, vagy éppen teljesen figyelmen kívül hagyják a veszélyt. A járművezető ezekre a dolgokra szeretné felhívni a szülők figyelmét a terjedelmes posztjában.

András az 1-es villamos vonalán tapasztal mindig balesetveszélyes helyzeteket Fotó: Metropol/Nagy Zoltán

„Tisztelt csoporttagok, szülők, kísérők! Az 1-es villamos vonalán vezetek mindennap, és szomorúan tapasztalom, hogy olyanra nevelik a gyermekeket, amit később nagyon nehéz lesz megváltoztatni, mint szokást” – kezdte beszámolóját András, aki kihangsúlyozta, milyen személyes tapasztalatai vannak:

  • „A még villogó gyalogoslámpán való átkelés megkezdése.
  • A villamosok után való rohanás, főleg a csúcsidőkben, ahol 3 maximum 4 percenként van a megállókban a villamos.
  • A tiloson való átszaladgálást, mivel a villogó zöld jelzésen – már az átkelést megkezdeni nem szabad – csak és kizárólag a kísérő vonható felelősségre, ha valami történik.
  • Nem kell egyébre gondolni, elég annyi is, hogy a gyermekek közül megbotlik egy a villamospálya egyik sínszálban, és máris kész a baj.”

András elárulta azt is, hogy ha már indulna a villamos, és akkor kezdik el a nyitásjelzőt nyomkodni, azzal csak késést generálnak, és a sofőrökkel szúrnak ki.

„Adott esetben elmegy a végállomási tartózkodási idő, így nem lehet eljutnunk mellékhelyiségre. Nem tudom, kell-e polgári foglalkozásban kibírni adott esetben 2 órát illemhelyiség használata nélkül” – mutatott rá a villamosvezető.

Ha leáll a tömegközlekedés, arról időben értesítik az utasokat Fotó: Metropol/MK Fotó: Metropol/Máté Krisztián

A villamosvezetőknek meghatározott menetidejük van, így nem igazán tudnak egy megállóban sokat időzni Fotó: Metropol/Máté Krisztián

András tanácsa a kísérőkhöz és tanárokhoz

A járművezető elárulta, ha egy kísérővel adott esetben nagyobb létszámú csapat utazik, akkor az ő le- és felszállásuk is többletidőt jelent, amit nem feltétlen tudnak belekalkulálni a villamosirányítók a menetidőbe. Ebben az esetben örülnének egy kis felkészültségre.

„Esetleg még egy pluszkísérő sem árthat, aki előreszalad a járművezetőhöz, és elmondja a célállomást, mert akkor tudunk úgy játszani az idővel, hogy legyen elég idő kényelmesen le- és felszállni. Tudják, a mostani világban sajnos nem a közlekedésben való együttműködés a jellemző, hanem az egyéni érdekek érvényesítése. Elhihetik nekem, sokat gondolkodtam, hogy leírjam-e ezeket a gondolatokat, de az utóbbi napok történései és a gyermekcsoportok közlekedése láttán néha elszörnyedtem. Sajnos volt egy baleset is, ahol egy 13 éves fiatal srác sérült meg, súlyosan. Kérem, legyenek a maguk és a mi segítségünkre, hogy az újabb generációnak ne a minél gyorsabban érjünk a célhoz legyen az első, hanem az, hogy odaérjenek, egészségben, biztonságban” – zárta sorait András.