RETRO RÁDIÓ

Magyar János nem unatkozott az idén, hóban repesztett a magyar autós





Magyar János formaautós magyar bajnok az FIA közép-európai zónabajnokságában kemény feladatot kapott. Az őrbottyáni autóversenyzővel beszélgettünk.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2021.06.10.
interjú

Négy versenyen van túl. Összbenyomása?

„A Hungaroringen a teszt kaotikusan sikeredett” – válaszolta János –, „az időjárás megbolondított, hóesésben tettük meg az első métereket. Ez rosszabb, mint az eső, mert míg azt leviszi a menetszél, addig a hó rátapad a sisakra. Ezért egyik kezemmel végig a sisakomat törölgettem. Változott az időmérő viadal rendszere, a jövőben két kvalifikáció helyett már csak egyet rendeznek. A leggyorsabb kör az első, a második leggyorsabb kör a 2. futam rajtpozícióját jelenti.”

Ez előnyös az ön szempontjából?

„Semmiképpen. Sajnálom a változtatást, főként azért, mert ha valakinek valami gondja van az időmérőn, akkor mind a két versenyen a rajtrács végéről kell rajtolnia. Új autók is érkeztek a mezőnybe, talán az én kocsim a legidősebb. Az olasz Paolo Brajnik 2020-as Dallarával versengett, amin már az F1-ből ismert Halo is rajta van, és láthattuk az Euroformula Open mezőnyében a Hungaroringen. Ráadásul azonos kategóriába kerültem vele.”

Két hétvégén túl van, a számára ismeretlen Spa-Francorchamps következik

Ez csökkentheti az esélyeit?

„Technikai sportról lévén szó bármi megeshet, így az időjárás is közbeszólhat. Engem motivál a kihívás, ha egy ilyen autót legyőzök, az remek teljesítmény. A Hugaroringen eseménydús futamok voltak, egy kategória 2. és egy kategória 3. helyet szereztem. Ezeket a magyar bajnokságban is értékelik, amiben éllovasként zártam.”

Ausztriában mit ért el?

„Úgy tudtuk, a Red Bull Ringen a koronavírus miatt lefújják a versenyeket, de végül mégis rendeztek. Nem volt egyszerű a kijutás, a vírus miatt szigorú szabályok voltak érvényesek a beutazáskor. A szokásosnál rövidebb idő, két nap alatt teljesítettük a teljes hétvégét. Az időmérőn technikai hiba miatt meghibásodott az autóm, a rajtrács végére kényszerültem mindkétszer. Aztán a versenyen összesen 28-szor előztem! Az első futamban az első kör végére 10 pozíciót javítottam, az abszolút 4. helyen értem célba, ami a kategóriám második pozíciója volt. A második futamon a rajtnál kiugrottam, bokszutca-áthajtásos büntetést kaptam, végül a kategória harmadik helyét érdemeltem ki. Két hétvégén túl vagyok, a számomra ismeretlen Spa-Francorchamps következik, de addig van még pár hét.





Ezeket olvastad már?
Örömhírrel jelentkezett a Fradi-edző Sztankovics fia

Örömhírrel jelentkezett a Fradi-edző Sztankovics fia

Meglepő fordulat, ezt kevesen várták a Fradi kegyvesztett sztárjától

Meglepő fordulat, ezt kevesen várták a Fradi kegyvesztett sztárjától

Ezer kilométer buszozás, újra lecsapna a Fradi réme

Ezer kilométer buszozás, újra lecsapna a Fradi réme

Szoboszlai edzője mindenkit átvert? Kiszivárgott Klopp titkos terve

Szoboszlai edzője mindenkit átvert? Kiszivárgott Klopp titkos terve

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás