Edzés után kincset ér az izmoknak, ilyenkor ugyanis könnyebben ellazulnak, gyorsabban regenerálódnak, és látványosabban formálódnak. A masszázs másik nagy előnye, hogy a bőrt és a kötőszöveteket is rugalmasabbá teszi, és enyhíti a makacs narancsbőrt és a striákat is.

A szakemberek által végzett zsírégető módszer lényege nem az, hogy összetörjék a zsírszöveteket, itt a masszázs során használt krém és a simogató mozdulatok komplex hatása indítja be a szervezetben azokat mechanizmusokat, melyek elősegítik a fogyást. A kezelések hatására fokozatosan csökken az étvágy, ugyanakkor az anyagcsere felgyorsul. Helyes táplálkozással megtartható a masszázzsal elért testsúly. Ahhoz, hogy a masszázs fogyasztó hatása érvényesüljön, többször is fel kell keresni a masszőrt, nem elegendő 1-2 alkalom. A beindító időszakban fontos az intenzitás, ami fokozatosan csökken egészen addig, míg el nem érjük a kívánt testsúlyt. A változás a kúrát követően kilóban és centiben is mérhető.

Fájdalmas is tud lenni, de megéri (Fotó: Shutterstock)

Így csináljuk otthon

A zsírégető masszázs jobbról balra és lentről fölfele haladó, simító, csipkedő és körkörös mozdulatokból áll. A legjobb, ha az esti zuhanyozás vagy fürdés után kerítünk rá sort.

Kezdjük a combokon, folytassuk a csípőn, majd térjünk át a fenékre és a hasra. Először lassú, de határozott mozdulatokkal simítsunk végig az érintett testtájakon, majd finoman csipkedjük át a karcsúsítani kívánt részeket, hogy felpörgessük a nyirok- és vérkeringést. Ezután szorítsuk ökölbe a kezünket és bütyökkel gyúrjuk át a kritikus testrészeket. Ezt kövesse ismét csipkedés, majd újra határozott simító mozdulatok következzenek. Hetente legalább 3–4-szer fordítsunk erre időt.

Bőrmegújító és karcsúsító olajkeverék

50 ml mandula- vagy avokádóolajba keverjünk 10 csepp citromolajat, adjunk hozzá 4-4 csepp grépfrút-, rozmaring- és feketeborsolajat. Ez a mennyiség több masszírozáshoz elegendő adag, amíg el nem fogy, érdemes hűtőben tartani. Ez az alapolaj önmagában is feszesítő, fiatalító hatású.

Jótékony olajkeverék (Fotó: Shutterstock)

Megvan a plusz kilók felelőse!

A szakemberek szerint a testre rárakódó kilókért leginkább a helytelen táplálkozás tehető felelőssé, a nagy mennyiségben fogyasztott cukor és a zsír nem tesz jót a vonalaknak. A fokozatosan kialakult zsírréteg nem tüntethető el villámdiétával, tudatos életmódváltásra van szükség.