RETRO RÁDIÓ

Ezekre a szavakra kerestek a magyarok a legtöbbször a karantén alatt





Érthető okokból megnövekedett az okos készülékek előtt töltött idő 2020-ban. Volt időnk böngészni a neten, főleg az alábbi kifejezésekre kerestünk rá.



Megosztás
Szerző:
Létrehozva: 2021.03.22.
felmérés

Koronavírus mindenek felett

Alaposan megugrottak a korábban nem is használt szavak iránti érdeklődés

Nem meglepő módon a koronavírus volt a leggyakoribb keresőszó. Több mint 32 milliószor ütötték be a keresőmezőbe ezt a kifejezést. Hasonlóan magas számot produkált a Google Classroom is, de jócskán lemaradva, 16 millió körüli kereséssel. Talán sokakat meglep, hogy az említett 32 millióból minden második koronavírus-keresés tavaly áprilisban futott be, egy hónappal az egész ország lezárása után. Hogy mik a fertőzés tünetei, az másfél millió keresést indukált egy év alatt, a koronavírusteszt (és különböző keresési mutációi) viszont csak bő egymilliót – némileg kevesebbet, mint a mobilok között legnépszerűbb iPhone11.

Maszk, szájmaszk, fradis maszk...

A maszkokra vonatkozó keresések száma hűen követte az ország lelkiállapotát. Az Uniomedia kutatása szerint 2019 decemberében 1600-szor ütötték be a maszk szót magyar nyelven, 2020 januárjában 27 ezerszer, februárban 60 ezerszer, márciusban pedig már több mint 350 ezerszer. A legtöbben a szájmaszk kifejezésre kerestek, de idővel szépen feljött a maszk szabásminta, de olyanok is voltak, akik mintás, fradis vagy épp csipkés maszkra kerestek rá.

Álláslehetőség futároknak

A koronavírus természetesen a munkapiacot is átalakította. Erre lehet következtetni például abból, hogy a futároknak szóló álláslehetőségek iránt háromszor annyian érdeklődtek a járvány alatt, mint a koronavírus felbukkanása előtti 12 hónapban, de több mint a duplájára nőtt az otthonról végezhető munkák, valamint a motivációs levél- és önéletrajzminták iránti kereslet is. A profik egyenesen „tökéletes önéletrajz mintát” kerestek, majd’ háromszor annyian, mint a járvány előtt. A diák home office pedig az összes álláskeresés közül kiemelkedik a maga öt és félszeres bővülésével.

Online ügyintézés

Az online számla iránti érdeklődés is az ötszörösére nőtt. Az okmányirodai időpontfoglalás és az e-recept négyszer, az e-önkormányzat négy és félszer, az egészségügyi szolgáltatások igénybevételéhez kapcsolódó eszt-bejelentkezés nyolcszor, a NAV-számlázó 12-szer (igaz, ebben a kötelező online számlázás bevezetése is benne volt), az „ügyfélkapu lelet” pedig hússzor annyi keresést érdemelt ki az elmúlt egy évben, mint előtte.

Visszaeső utazás

Jelentősen megváltoztak az utazási szokások is. Ha a 2019-ben a bőrönd szóra keresőket 100 százaléknak vesszük, a 2020-as teljesítmény csupán 68 százalék, és ennél is nagyobb mértékben esett vissza a legnépszerűbb repülőgépjegy-foglaló oldal nevére indított keresések száma. Ellenben a „beutazás Magyarországra” kifejezést 367-szer annyian használták, mint a megelőző esztendőben – többségében alighanem a hazatérni próbálók, és nem a magyarul tudó, hozzánk vágyó külföldi turisták.

Filmnézés és kenyérsütés is otthon

Erőteljesen rámozdult a magyar lakosság az online filmnézésre, ami mind a fizetős (Netflix, HBO Go), mind a nem fizetős, kalóz opciókra vonatkozó keresések számán meglátszott. A járvány természetesen a táplálkozásra is hatással volt: drámaian megnőtt az érdeklődés a kenyérsütési receptek (kovásszal, élesztővel és anélkül), illetve az olyan egyszerűen elkészíthető válságfogások iránt, mint a lencse- és a krumplifőzelék. Közben persze a desszertkészítés műhelytitkai is hasonlóan kapóssá váltak a madártejtől a különféle fánkokig. Az otthonléttel is összefügghet, hogy a ruházkodás terén – a női pizsama, a férfi alsónadrág és a férfi boxer mellett – a melegítőnadrág volt a mindent vivő keresési kifejezés.

Győzött a bringa az NFL felett

A sport kategóriájában a magyaroknak az NFL iránti érdeklődése nőtt csaknem a legjobban (a hétszeresére) – de az első helyezést végül a „kerékpár vázméret” összetételre bejött keresések vitték el, 135-ször annyian kerestek rá erre, mint egy évvel korábban, márpedig ez a mutató a bringázók közül is leginkább azokat érdekli, akik frissen kaptak rá a kétkerekűzésre.

Nagyon érdekelt mindenkit az iPhone 11

A járvány első évének második legkeresettebb okostelefonja minimálisan lemaradva az első helyezettől az épp 2020-ban debütáló iPhone 12 volt, a bronzérmes pedig a Huawei P30 Lite lett.





Ezeket olvastad már?
Mesterséges intelligencia által kreált modelleknek rendeznek szépségversenyt

Mesterséges intelligencia által kreált modelleknek rendeznek szépségversenyt

Óriási bejelentést tett a NASA: megtörtént az újabb történelmi holdra szállás

Óriási bejelentést tett a NASA: megtörtént az újabb történelmi holdra szállás

5 hétköznapi jel, ami arra utal, hogy Téged is raboltak már el ufók

5 hétköznapi jel, ami arra utal, hogy Téged is raboltak már el ufók

Csupán ezek az emberek élhetik túl a 2023-as világvégét: aggasztó számokat közölt az időutazó

Csupán ezek az emberek élhetik túl a 2023-as világvégét: aggasztó számokat közölt az időutazó

Top hírek





Ezek is érdekelhetik



Hírlevél-feliratkozás