A világ számos térségében oktatási vészhelyzet alakult ki a koronavírus-járvány miatt elrendelt iskolabezárások miatt az ENSZ Gyermekalapja szerint.
Az ENSZ Gyermekalapja (UNICEF) által közzétett adatok szerint a járvány miatti iskolabezárások világszerte több mint 168 millió gyermeket érintettek közvetlenül az elmúlt egy évben.
Minden hetedik gyermek – 214 millió diák – háromnegyed éve nem tud az iskolája falai között tanulni. Tizennégy olyan ország van, amely túlnyomórészt zárva tartotta oktatási intézményeit 2020 márciusa és 2021 februárja között. Ezeknek az országoknak kétharmada Latin-Amerikában és a Karib-tenger térségében található, ahol ez az intézkedés csaknem 98 millió iskolást érintett. Leghosszabb ideje Panamában tartanak zárva az iskolák, ezt követi Salvador, Banglades és Bolívia.
A közlemény szerint katasztrofális oktatási szükségállapotot okoznak az iskolabezárások. Azok a gyermekek, akik kiszorulnak az iskolából és a személyes oktatásból, minden egyes nappal egyre jobban lemaradnak. Ennek pedig főként a legkiszolgáltatottabb helyzetben lévő gyerekek isszák meg a levét.
„Nem engedhetjük meg, hogy újabb év teljen el korlátozott iskolai oktatással. Fontos, hogy – lehetőség szerint – elkerüljük a hosszan tartó iskolabezárásokat, illetve prioritásként kezeljük az iskolák újranyitását” – mondta Henrietta Fore, az UNICEF ügyvezető igazgatója.
Számos országban magas annak a kockázata, hogy akik egy éve nem járhatnak iskolába, azok már sosem térnek vissza az osztályterembe, gyermekházasságba vagy gyermekmunkába kényszerülhetnek. Pedig gyermekek milliói számára az iskola az a hely, ahol nemcsak tudást, de ellátást, tápláló élelmet is kapnak, találkozhatnak társaikkal, illetve sok helyen az iskolában érhetők el az egészségügyi és immunizációs szolgáltatások is – hangsúlyozta az UNICEF.
Nem akar lemaradni a Metropol cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi hetente három alkalommal elküldjük Önnek a legjobb írásokat!
Feliratkozom a hírlevélre