A böjti időszak lehetőséget ad arra, hogy gyakrabban fogyasszunk zöldséges ételeket. A hasznos tápanyagokban gazdag vöröslencse ideális a télből a tavaszba fordulásra, amikor a természethez hasonlóan a szervezetünk is megújulásra készül. Az első langyos napsugarak a hangulatunknak is jót tesznek, ami még az ételkészítésre is kihat: ha kedvünk támad, engedjük szabadon a fantáziánkat, és formázzunk akár mosolygós arcot lilahagymából az egészséges vöröslencse-krémlevesünkre.

Mosolygós tányér: télből tavaszba egyre több a fény (a szerző felvétele)

Hozzávalók

20 dkg vöröslencse

Két-két és félszeres mennyiségű víz

Egészséges, gyorsan készíthető és finom! (a szerző felvétele)

só, bors, őrölt gyömbér ízlés szerint

2 gerezd fokhagyma

Elkészítés

Aki sok hagymával szereti (a szerző felvétele)

A vöröslencsét beöntjük egy csészébe, és ezzel mérjük ki a szükséges vízmennyiséget a főzéshez. A lencse, a víz, a fokhagyma együtt kerül bele a lábosba. Sokkal hamarabb fő meg, mint a hagyományos lencse. Ha kész, eleve besűrűsödik, és szétfőnek a szemek, tehát nem is szükséges tovább sűríteni. Aki azonban főzelékesebb halmazállapotúnak szereti, az vegyen ki egy merőkanállal a lábosból, azt az adagot késes kézi mixerrel sűrítse össze, és ezzel ”habarja” be gyakorlatilag önmagával a krémlevest.

Tejszínnel vagy rizstejjel is krémesíthetjük (a szerző felvétele)

Akinek szabad, tegyen hozzá főzőtejszínt, aki nem fogyaszthattejfehérjét, az rizstejszínnel ízesítheti. Szerintünk a legfinomabb – és így mindenféle tejszínt elkerülünk –, ha a tányéron tökmagolajat csorgatunk bele, és lilahagyma-karikákkal díszítjük – akár egy napsugaras, mosolygós arcot formázva rá!

Tuti Tipp

A vöröslencsét nem kell beáztatni, azonnal főzhető! Rengeteg időt spórolunk meg, ráadásul gyors, finom, laktató és egészséges!