Az utóbbi napokban két ütközésienergia-elnyelő modulnak is nekihajtottak autóval, aminek hátterében az állhat, hogy a sofőrök nem figyelnek a munkaterületek előtt kihelyezett időszakos jelzésekre – közölte a Magyar Közút Nonprofit Kft. az MTI-vel.

20200717 Tatabánya
Illusztráció
Terelések, lezárások, sebességkorlátozások
az M1-es autópályán
Fotó: Zantleitner Ingrid ZI
Komárom-Esztergom Megyei 24 Óra

Azt írták, hogy a berendezéseket az M1-es és az M7-es autópályán törték össze. Hiába jelezték táblákkal, hogy korlátozás lesz az adott sávban, több jármű is nagy sebességgel haladt ott.

Egy kis haszonjármű a munkaterület előtt éppen be tudott vágni egy kamion elé, hogy elkerülje a becsapódást. A mögötte haladó három személyautóból az első nem tudott ilyen manővert végrehajtani, így az energiaelnyelőnek ütközött, míg több autó úgy tudott a középső sávba sorolni, hogy a teherautóknak is egy sávval arrébb kellett húzódniuk, elkerülendő a tömeges balesetet.

Mindkét esetben több lépcsőben vezettek be sebességkorlátozást a munkaterületek előtt, előjelző autók figyelmeztettek a belső sávot érintő munkavégzésre, és az autópályák felett található digitális kijelzőkön is előre felhívták a közlekedők figyelmét minderre.

Az ütközés energiáját elnyelő eszközök típustól függően 3-5 millió forintba kerülnek és havonta legalább egyet összetörnek az autósok – jelezte a Magyar Közút Nonprofit Kft.