RETRO RÁDIÓ

Fővárosi fejlesztések: ez a három terület a legfontosabb a kormányzat számára





A kormányzati fejlesztéspolitika három legfontosabb területének nevezte Budapesten a közlekedés fejlesztését, az otthonteremtést és a minőségi zöldterületek növelését a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára csütörtökön a Dinamikus városfejlesztés címmel megrendezett, online építőipari konferencián.



Megosztás
Szerző: Metropol
Létrehozva: 2020.11.26.
fővárosi űgyek

Fürjes Balázs hozzátette: a megjelölt három területen a fejlesztések önállóan, kormányzati projektekben, illetve szoros együttműködésben a fővárosi és a kerületi önkormányzatokkal valósulhatnak meg.

A közlekedésfejlesztés legfontosabb céljai között említette, hogy

  • jobb legyen a közösségi közlekedés,
  • kevesebb legyen a forgalmi dugó,
  • és legyen tisztább a levegő Budapesten.
  • A legnagyobb kihívásnak Fürjes Balázs azt jelölte meg, hogy a Budapest belső részére a külső kerületekből és az agglomerációból naponta autóval érkező egymillió embernek legalább a harmada, de akár negyven százaléka is átválthasson közösségi közlekedésre, illetve elkerülhesse a belvárost. Ehhez Fürjes szerint három dolog szükséges:

  • a tömegközlekedés folyamatos fejlesztése,
  • a belvárost kikerülő, hiányzó külső körúti elemek és hidak megépítése,
  • valamint az autók letételét támogató P+R parkolóhálózat fejlesztése a külső csomópontokon.
  • Az államtitkár kiemelte, a kormány az elmúlt években is erőteljesen fejlesztette Budapestet, a közlekedési fejlesztések közül kiemelte, a 4-es metró befejezését, a 2-es metró felújítását és a 3-as metró felújítási költségeinek biztosítását. Továbbá - mint mondta - partnerei voltak Tarlós István korábbi főpolgármesternek az 1-es villamos meghosszabbításában és a 3-as villamos felújításában.

    Fürjes Balázs közölte, kormányzati támogatással 2013-tól 2022-ig 1639 új tömegközlekedési jármű áll forgalomba Budapesten.

    A megjelölt három fejlesztési terület kapcsán azt hangsúlyozta, meggyőződése, hogy a hétköznapokat kell élhetőbbé, könnyebbé tenni a budapestiek számára, „nem magasztos ideológiai ügyekkel kell foglalkozni, hanem a városi konkrét problémák megoldására kell válaszokat keresnünk”.

    Mint Fürjes Balázs kifejtette, a jobb tömegközlekedés azt jelenti, hogy a közösségi közlekedés eszközeivel gyorsabban, kényelmesebben és kevesebb átszállással jussanak el az emberek a úticéljukhoz. Megjegyezte azt is, hogy a belső területek közlekedési nehézségeit nem lehet „csak a belvárosban megoldani (...), egy vödör sárga festék ötletszerű szétlocsolása nem megoldást, hanem inkább káoszt hoz a budapesti közlekedésben”.

    Az államtitkár hangsúlyozta: folyamatosan fejleszteni kell a tömegközlekedést, javítani kell annak elérését, javítani kell a tömegközlekedési eszközök közötti kapcsolatokat, az infrastruktúrát, a járműveket, valamint jobban össze kell hangolni a tömegközlekedési eszközök menetrendjét és javítani kell az utastájékoztatást.

    Fürjes Balázs a kormányzati kulcsprojektekről szólva beszélt a HÉV-vonalak és a járművek felújításáról. Készül egy megvalósíthatósági tanulmány arra, hogy összeköthető legyen az északi és a déli HÉV-vonal - jegyezte meg.

    Közölte, azt is, hogy az új, klimatizált, akadálymentes HÉV-szerelvények 2023-tól érkezhetnek majd meg Budapestre.

    Fürjes Balázs elmondta, elhatározták Vitézy Dáviddal, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójával, hogy „leraknak a kormány asztalára egy elővárosi, budapesti és agglomerációs vasúti stratégiát”.

    A 15 éves stratégia célja az lenne, hogy minden elővárosi vasútállomásról - a 3 milliós várostérségben - óránként legalább négy vonat induljon Budapestre, legalább három metróvonal közvetlenül elérhető legyen minden elővárosi vasútvonalról, valamint mindezt egyetlen jeggyel vagy bérlettel lehessen igénybe venni - fejtette ki az államtitkár.

    Fürjes Balázs előadásában „kegyelmet kért” a 153 éves Főkertnek annak kapcsán, hogy a városvezetés a fővárosi cégeket egy új „gigacégbe” szervezi, és így - mint mondta - mindig háttérbe kerülne a többi közszolgáltatáshoz képest. Az államtitkár szerint ez nem tenne jót a zöld Budapest gondoltnak, annak záloga a Főkert.

    Elmondta, a közparkok, zöldterületek fejlesztése elkezdődött az elmúlt években, és szeretnének a fővárossal és a kerületekkel közösen egy zöldparkfejlesztési programot beindítani. A programban helyet kapna az észak-csepeli nagypark, a Népliget, a Gellért-hegy, a Hajógyári-sziget északi részének, és a Városmajor fejlesztése, valamint a Ferencvárosi Sport- és Szabadidőpark létrehozása.

    Fürjes Balázs az előadásában hangsúlyozta: Budapest fejlesztése a mindenkori városvezetés és a kormányzat feladata. „A kormány nem hagyhatja magára Budapestet, a nemzet fővárosát, és természetesen nem is gyámkodhat felette” - fogalmazott az államtitkár, hozzátéve, hogy a várostól nem várható el, hogy önerőből teremtse meg mindazt, ami Budapesten az itt élőknek és a magyaroknak a nemzet fővárosában szüksége van.

    Az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége és a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara Ipari Tagozata szervezte konferencián Karácsony Gergely főpolgármester is előadást tartott volna, de - mint elhangzott - azt végül nem tudta vállalni, máskor tartja meg.





    Ezeket olvastad már?
    Egy másik csillag mentheti meg a Földet a Nap pusztításától

    Egy másik csillag mentheti meg a Földet a Nap pusztításától

    Gulyás Gergely fontos bejelentéseket tett a Kormányinfón

    Gulyás Gergely fontos bejelentéseket tett a Kormányinfón

    „Kijött belőle a reggeli és a szteroid is” – Aggasztó hírt közölt az SMA-s Tomika anyukája

    „Kijött belőle a reggeli és a szteroid is” – Aggasztó hírt közölt az SMA-s Tomika anyukája

    Most érkezett: gázolt a metró a Blahán: mentők vitték el az áldozatot – Fotók

    Most érkezett: gázolt a metró a Blahán: mentők vitték el az áldozatot – Fotók

    Top hírek





    Ezek is érdekelhetik



    Hírlevél-feliratkozás