Vitézy Dávid az ünnepélyes hídavatáson elmondta, a megújult híd nem csak a vasúti személyforgalomban, hanem a nemzetközi teherforgalomban is jelentős szerepet tölt be, mert Európa három kiemelkedően fontos transzeurópai vasúti folyosója vezet át itt. Ezek összekötik a holland kikötőket és Spanyolországot Romániával, a Fekete-tengerrel, a Balkánnal vagy éppen Ukrajnával.

A Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára elmondta, a déli összekötő vasúti Duna-hídon halad át a Magyarország keleti és nyugati országrészei közötti vasúti forgalom 90 százaléka, beleértve a tranzitforgalmat is. A felújításnak és a kapacitásbővítésnek köszönhetően a híd a következő évtizedekben is megbízhatóan tudja kiszolgálni a vasúti személy- és áruszállítást – hangsúlyozta.

Budapest, 2022. augusztus 4.
Sereg Tamás, a Duna Aszfalt hídépítési igazgatója, Kikina Artúr, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ (NIF) Zrt. vasútfejlesztési igazgatója, Vitézy Dávid, a Technológiai és Ipari Minisztérium közlekedésért felelõs államtitkára és Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója (b-j) a megújult déli összekötõ vasúti Duna-híd avatásán 2022. augusztus 4-én.
MTI/Máthé Zoltán

A tehervonatoknak nem kell annyit várniuk majd

A beruházásra a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a kormány döntése alapján 2019-ben kötötte meg a kivitelezői szerződést a Duna Aszfalttal. Vitézy Dávid kitért arra is, hogy a háromvágányú híd mellett a csatlakozó szakaszokon is kiépítik a szükséges kapacitásokat, a NIF Zrt. nemrég megkötötte a kivitelezői szerződést a déli körvasút megépítésére. Így a pesti oldalon a Népligetig, míg a budain Kelenföldig bővülhet majd a vasúti pálya.

A kapacitásnövelés hozzájárul ahhoz, hogy a tehervonatok kisebb várakozási idővel, megbízhatóbban tudjanak áthaladni a szakaszon, valamint ahhoz is, hogy ne éjszaka kelljen közlekedniük, amikor zavarják a lakókat. Emellett a személyforgalom is bővülhet.

Az államtitkár közölte: a beruházás határidőre és a 2019-ben rögzített költségkereten belül készült el, a munkák mindig csak egy-egy vágányt érintettek, így a vasúti forgalmat az építkezés ideje alatt is fenn tudták tartani.